Vizita in Italia - Roma

Roma am tinut sa fie prima destinatie din afara tarii in acest blog. Am fost prima data acolo in 2010 si de atunci am reusit sa o revad in fiecare an. Sper sa reusesc si in 2013 acest lucru pentru ca este un oras fascinant si, pe deasupra, ultima data am aruncat o moneda in Fontana di Trevi, iar legenda spune ca asta imi va asigura intoarcerea!

Fontana di Trevi
Fontana di Trevi



Mi-amintesc  ca citisem pe un blog, inainte sa ajung acolo, ca "Roma este un oras decazut. La fiecare colt se vede ca a fost odata capitala unui mare imperiu, dar acum este doar un oras murdar, aglomerat si scufundat in propria-i mocirla." Nu mi-am pierdut entuziasmul, fiind vorba de un loc nou,  dar asteptarile mele  scazusera considerabil dupa asa o descriere.

In aprilie 2010, in dimineata plecarii, tocmai se deschisese aeroportul Baneasa, dupa cateva zile cat fusese inchis datorita eruptiei  vulcanului din Islanda. Ajunsi la Roma, am aflat ca aeroportul Baneasa se inchisese din nou, la catva timp dupa plecarea noastra. Cu asa noroc era si pacat sa fi fost adevarat ce citisem pe acel blog… Am stat atunci 6 zile, timp suficient pentru a simti atmosfera orasului, dar nu pentru a vizita tot ce poate el oferi.
Vremea in aprilie este superba: 25 de grade si soare, vreme perfecta pentru plimbari lungi pe afara.
In ianuarie 2011 am revenit pentru a doua oara, in grup mai mare. Am stat 3 zile si, pe langa obiectivele consacrate, am incluse si altele pe lista.
Vremea in ianuarie nu a fost prea imbietoare pentru plimbare: 12 grade si ploaie.

In mai 2012 a fost cel mai scurt city break pe care l-am facut pana acum: o zi. Intr-o seara, prin martie ma uitam, din nou, la Vacanta romana cu Audrey Hepburn si mi s-a facut dor de Roma. Am inceput sa caut bilete de avion disponibile si am gasit varianta de o zi, in mai.
La 8 dimineata eram in Roma, am mancat o pizza buna, am vazut obiectivele importante si la 11 seara eram inapoi in Bucuresti.  Amuzanta a fost reactia cunoscutilor, mereu aceeasi in urma dialogului:
”Ce faceti sambata?”  
“Bine, ne ducem la Roma.”
“Si cand va intoarceti?”
“Tot sambata.”
“????” si urmau fetele nedumerite si privirile neincrezatoare.

E ceva de facut macar o data in viata!
Colloseum
Colloseum
Din toate cele 3 experiente romane pot sa extrag cateva informatii utile pentru cei care au Roma ca destinatie viitoare, asa ca vor urma:
Pentru cei care vor un city-break reusit la Roma recomand fliotravel.

Etichete: , ,