Gradina botanica Alexandru Borza din Cluj

Nu stiu cum se face ca imi vine un chef de a vizita gradini botanice numa in anotimpuri care nu le pun in valoare. Asa am ajuns intr-un noiembrie tarziu si la Gradina botanica din Cluj, despre care multa lume imi spusese ca este mai spectaculoasa decat cea din Bucuresti.
Cactusi in Gradina botanica din Cluj
Cactusi in Gradina botanica din Cluj
Pe cea din Bucuresti am vizitat-o in toate anotimpurile, asa ca este nevoie de ceva cu adevarat special pentru a o depasi in inima mea. In noiembrie nu am gasit acel ceva in Gradina botanica din Cluj. Ajungand intamplator in Cluj cu un proiect, cand am avut 2 ore libere am plecat cu o colega sa o vizitam. Bucuroase ca la casa ne-au cerut carnetul de student, am lasat cinstea sa primeze si am platit biletul de vizitare intreg, recunoscand ca am depasit aceasta varsta.
Am inceput apoi sa ne plimbam pe aleile curatate de frunze, printre plante ornamentale, prin Gradina romana si Gradina japoneza, pe malul paraiasului Tiganilor, traversand poduri si podete.
Am ajuns si in laudatele sere ale gradinii, cea cu palmieri, cea cu plante subacvatice si in zona de cactusi, admirand orhidee, banani si alte plante exotice.
Taxa de vizitare a Gradinii Botanice din Cluj este de 10 lei pentru adulti si programul de vizitare este zilnic intre 8:00 si 20:00, cu orar redus pentru sere. Mai multe detalii am gasit pe siteul Universitatii Babes Bolyai, de care apartine.
Dupa vreo ora de plimbat mi-am dat seama ca nu am nimerit perioada potrivita. Gradina este superba, dar mai frumoasa ar fi cu plante verzi si flori de cires roz. Nu stiu cand voi avea ocazia sa ajung intr-o primavara sa o vad in apogeul ei. Pana atunci nu pot decat sa mi-o imaginez cum ar fi si sa ma multumesc cu vizite prin gradinile Bucurestiului.

Etichete: , , ,