Cum se ajunge in Corfu?

Cel mai simplu mod de a ajunge in Corfu este bineinteles cu avionul. Zborul nu dureaza mai mult de 3 ore, dar pentru a explora apoi insula pe indelete este nevoie de o masina inchiriata. Varianta de avion si masina inchiriata presupune insa costuri suplimentare. Cealalta optiune pentru a ajunge in Corfu este cu masina. Plecat de la orice ora din Bucuresti, mai putin de 12 ore pana la feribotul din Igoumenitsa nu se pot face, deci este nevoie de rabdare. Multa.
Drumul prin Bulgaria spre Corfu
Drumul prin Bulgaria spre Corfu
Noi am ales optiunea cu masina si pentru drumul de la Bucuresti pana in Corfu am mers astfel:
 

La dus: varianta Bucuresti-Giurgiu-Ruse-Sofia-Kulata-Salonic-oprire la Meteora-Igoumenitsa-Corfu

975km parcursi de noi in 13 ore
 

Prin Romania:

Am plecat la 3 dimineata din Bucuresti ca sa nu prindem aglomeratie si pana la Giurgiu am mers bine, cu gropi si denivelari de la Oinacu pana in vama. Am trecut repede podul de la Giurgiu(pod inca in lucru de anul trecut) dupa ce am platit taxa aferenta si la Ruse ne-am achizitionat 2 vignete de 7 zile pentru Bulgaria.

Prin Bulgaria:

Pana la Sofia, o parte din drum este national si o alta parte autostrada. Bucuria a fost ca ne-a prin ploaia si un curcubeu frumos pe drum. Aveam dilema daca sa ocolim Sofia prin nord, prin sud sau sa trecem prin oras. In apropiere de Sofia au fost montate indicatoare spre vama cu Grecia care te indruma prin nord, deci dilema ne-a fost rezolvata. Bulgarii au inceput sa lucreze la centura de ocolire a capitalei lor, largind-o pe nord pana la 3 benzi. Degeaba ne-am bucurat ca vom scapa repede, pentru ca partea de nord nu este finalizata si am nimerit si o bucata inca in lucru, in care am stat vreo ora bara la bara. Ne-a luat cam o ora si un sfert sa trecem de Sofia si la intoarcere eram decisi sa ocolim orasul pe centura de sud. A mai urmat apoi o bucata de autostrada si drum national pana la vama cu Grecia, Kulata.

Prin Grecia:

Prin Grecia am mers putin pe drum national si marea majoritate a timpului pe autostrada. Din loc in loc erau statii de taxare de 1,2 euro sau 2,4 euro. Dupa ce am trecut vama, traseul urmat in Grecia a fost Kulata – Serres – Salonic. De la Salonic am mers pe autostrada spre Atena pana am intalnit indicatorul de Veroia care ne-a ghidat la dreapta. Din acel punct am urmat pe autostrada indicatoarele de Grevena – Ioannina-Igoumenitsa. Noi ne-am abatut pentru a vizita si a innopta la Meteora si abia a doua zi am ajuns in Igoumenitsa.
Oprire scurta la Meteora
Oprire scurta la Meteora
 

Traversarea cu feribotul spre Corfu:

Din Igoumenitsa pleaca mai multe feriboturi, dintre care doua ajung in Corfu: unul in Lefkimi si unul in Kerkira (Corfu town). Feribotul spre Lefkimi circula mai rar, cursa dureaza mai putin, in jur de o ora, si este mai ieftin. (54 de euro pentru o masina cu 4 pasageri). Feribotul spre Kerkira (Corfu town) circula mai des, cursa dureaza mai mult, in jur de o ora jumate, si este mai scump (peste 70 de euro). Detalii despre programul si costul feriboturilor spre Corfu am gasit aici.
 

La intors: varianta Igoumenitsa – Salonic-Kavala-Makaza-Stara Zagora-Veliko Tarnovo-Ruse-Bucuresti

1040km parcursi de noi in 13 ore jumate
 
Avantajul acestei optiuni este ca se merge destul de mult pe autostrada in Grecia, scazand astfel numarul de kilometri parcursi prin Bulgaria sub 400. Dezavantajul este ca in portiunea Salonic-Kavala sunt 3-4 statii de taxare.

Prin Grecia:

Din Igoumenitsa am mers pe autostrada dupa indicatoarele Ioannina, Grevena, Salonic, Kavala, Alexandroupoli. La Komotini am luat-o in stanga spre Makaza, ghidati de Google maps, pentru ca GPS-ul inca nu vede aceasta vama.

Prin Bulgaria:

Pe partea aceasta (Kardzali, Dimitrovgrad, Stara Zagora, Veliko Tarnovo, Ruse) nu am intalnit nicio bucata de autostrada, deci am mers mai greu, dar bine. Vama spre Romania si podul Giurgiu-Ruse l-am trecut repede si dupa 13 ore jumate de cand am pasit in Igoumenitsa am ajuns obositi acasa.
Drumul pana in Corfu a fost unul lung si obositor. Desi am facut pauze de intindere la fiecare 2 ore (incluse in cele 13 ore mentionate ca durata totala) oboseala tot s-a resimtit. Acum zic ca nu o sa mai fac nebunia asta, dar asa am zis si cand m-am intors din Zakynthos. Astept pana la anul cand sigur uit aceasta exprienta si ma apuc iar de planificat drumuri lungi cu masina, ca asa mi-e stilul.

Etichete: , ,