Pensiunea Silva 4* - oaza de liniste in Simleu Silvaniei

Stiam ca judetul Salaj nu este considerat zona turistica, dar am descoperit aici cateva atractii unice la noi in tara, concurente demne ale celorlalte, mai cunoscute. Asta m-a facut sa le includ in proiectul nostru, ”Turul Romaniei in pensiuni si hoteluri de lux” si pentru a le vizita am ales sa dormim in Simleu Silvaniei, la Pensiunea Silva 4*.
Pensiunea Silva din Simleul Silvaniei
Pensiunea Silva din Simleul Silvaniei

Cum a fost la Silva in Simleu Silvaniei?


Dupa drumul frumos peste muntii Apuseni am ajuns la Huedin si de acolo am luat-o mai departe spre Zalau pana la Simleul Silvaniei. Peisajul in zona este de vis-dealuri verzi cu pomi infloriti ( am nimerit si noi in perioada prielnica) si sate transilvanene cu acoperisuri tocmai iesite de la iernat.
Pensiunea Silva, care a luat numele de la orasul ei gazda, se afla chiar pe soseaua principala care taie Simleu Silvaniei, este bine semnalizata si destul de aproape de centru. Desi inauntru este moderna, cladirea care o gazduieste pastreaza la exterior arhitectura veche a caselor de secol XIX din oras, case construite temeinic, cu pereti de jumatate de metru si porti inalte, ascunzatori perfecte de privirile indiscrete. Curtea este larga, cu parcare mare si spatiu verde in capat. In stanga este amenajat un colt verde cu plante ornamentale, cu helesteu de carasi aurii si o fantana curgatoare.

La parterul pensiunii se afla restaurantul, sala mare de evenimente si barul. Camerele sunt deasupra si, desi am nimerit o petrecere privata cu multi copii in noaptea petrecuta aici, am dormit bustean, tavanul fiind izolat. M-am simtit ca intr-o oaza de liniste aici. Camerele sunt mari, duble sau triple, cu mobilier de lemn sculptat, cum ma asteptam intr-o pensiune cu nume de padure. Interesante mi s-au parut baile spatioase, cu cabinele lor de dus cu hidromasaj.
Restaurantul serveste preparate traditionale romanesti si alte mancaruri reinterpretate de bucatar in stilul propriu - am incercat snitelul fantezie, delicios si cu un aspect nemaiintalnit.

De ce ne-am oprit la Silva in Simleu Silvaniei?


La cativa zeci de kilometri de Simleu se pot vizita Gradina zmeilor, o rezervatie geologica unica in tara si Gradina botanica din Jibou. Timp am avut doar pentru Gradina zmeilor. Mai aproape de pensiunea Silva am ajuns la manastirea Bic, cu a ei bisericuta de lemn, si chiar in oras am vazut cetatea Bathory, ramasa de la familia cu acelasi nume si Muzeul holocaustului din Simleu. Vara am inteles ca atractia numarul unu in oras ramane o plimbare pe dealul Magura pana la ruinele vechii cetati Dacidava.
Am stat doar o noapte la pensiune Silva din Simleu Silvaniei, dar nu mi s-a parut suficient pentru a explora zona pe indelete. M-as intoarce vara aici pentru a ma bucura si de natura, nu doar de atractiile zonei.
Nota: Acest articol face partea din proiectul „Turul Romaniei in pensiuni si hoteluri de lux”. Scopul proiectului a fost creare unui tur pentru explorarea Romaniei si vizitarea pensiunilor si hotelurilor alese pentru cazare in acest circuit, cazari de 4 sau 5 stele. Puteti experimenta turul Romaniei pe flio.ro.

Etichete: , , ,