Manastirea Corbii de piatra, jud. Arges

Am plecat de la Olanesti spre Brasov prin Curtea de Arges si Campulung. Drumul nu a fost tocmai lin, dar a fost ales special pentru a ne abate din el spre manastirea Corbii de piatra din judetul Arges.

Manastirea Corbii de piatra, jud Arges
Manastirea Corbii de piatra, jud Arges
Dupa Curtea de Arges soseaua, pe alocuri plina de gropi in asfalt, inainteaza printre dealuri pana la Campulung. In Domnesti un indicator aruncat pe margine ne-a indrumat la stanga spre Nucsoara si am tras noi concluzia ca este spre directia Corbii de piatra. Drumul secundar din stanga se ingusteaza si chiar de la intrarea in satul Jgheaburi se vede in dreapta, peste Raul Doamnei, peretele inalt de stanca si ferestrele mici care arata ca acolo este o asezare, manastirea Corbii de piatra.

Putin din istoria manastirii Corbii de piatra

Manastirea este sapata in stanca si nu seamana cu nicio alta intalnita la noi in tara. Aduce insa mult cu manastirile rupestre din Capadocia, a carei sora este. Aspectul ei straniu nu este singurul lucru care o diferentiaza de celelelalte lacase de cult din Romania. Este de asemenea singura biserica ce are doua altare.


Interiorul manastirii Corbii de piatra
Interiorul manastirii Corbii de piatra
Prima data a fost mentionata in documente in secolul XVI, dar dovezile o plaseaza mai devreme pe firul istoriei. Pictura din interior, destul de degradata astazi din cauza igrasiei, este cea mai veche pictura din Tara Romaneasca.
Comuna Corbi nu este cunoscuta numai pentru aceasta manastire ci si ca loc de origine al neamului Corvinilor, cei care l-au dat pe Iancu de Hunedoara si Matei Corvin si care au pe blazonul familiei imaginea corbului.

Cum a fost la Manastirea Corbii de piatra, jud. Arges?

Noi am ajuns aici intr-o dimineata racoroasa de primavara. Dupa ce am reusit sa ne obisnuim cu imaginea peretelui de stanca perfect drept, am remarcat si bisericuta de lemn din curte, datata in secolul XIX, dar putin inclinata azi probabil din cauaa ploilor si a vanturilor pe care le-a indurat. In peretele muntelui, o scobitura facuta inainte de intrarea in biserica din piatra adaposteste cateva mese, folosite probabil pentru pomeni si alte randuieli bisericesti.
Dupa ce am urcat pana aproape de stanca si am trecut de mesele adapostite, am intrat in bisericuta aplecandu-ne usor. Interiorul este simplu cu cateva picturi sterse, putin intunecos pentru ca lumina intra doar prin ferestrele mici sapate in piatra si racoros. Nu este nimic opulent in manastirea Corbii de piatra, nimic impresionant, doar simplitate, dar poate tocmai de aceea nu ne-am permis sa vorbim altfel decat in soapta.
Am petrecut doar cateva minute in interior, atat cat sa vedem picturile vechi si sa ne bucuram de linistea locului. Apoi ne-am continuat drumul spre Brasov, bucurosi ca am ajuns si in manastirea Corbii de piatra .

Etichete: , ,