Cetatea Colt si biserica de piatra din Suseni, jud. Hunedoara

Inca una si am terminat cu bisericile de piatra din zona Hategului! Am reusit sa vedem doar patru in zona dintre care 2 din goana masinii, dar toate parca erau din alta lume! Ma simteam ca in Anglia cand le vedeam din departare cocotate pe cate un deal sau inghesuite intre case. Tot pe un deal am descoperit si biserica de piatra din Suseni.
Biserica de piatra din Suseni
Biserica de piatra din Suseni
Plecasem din Hateg spre statiunea Rausor din Retezat cand in Suseni ne-au atras atentia ruinele unei cetati ce pazea drumul de la inaltime. Erau ruinele cetatii Colt ridicata in secolul XIV de cneazul Candea devenit Kendeffy. Cetatea Colt a devenit celebra inspirandu-l pe Jules Verne sa scrie Castelul din Carpati. Accesul pana la ea se face prin padure, dupa o plimbare de 20-30 de minute. Noroiul ne-a impiedicat sa ne apropiem, asa ca doar am admirat-o de la distanta.
La cativa metri departare de poteca ce urca spre cetate se inalta pe partea dreapta biserica de piatra din Suseni. Ridicata cu cativa zeci de ani inaintea cetatii, ea mai este cunoscuta si sub numele de biserica Colt. Este biserica ortodoxa desi dupa aspect n-ai zice. Si biserica a fost pozata tot din sosea, cu promisiunea ferma de a ne intoarce pe timp frumos si de a vizita intregul complex cand o fi iarba mai verde.
Drmul spre satul Suseni
Drmul spre satul Suseni
Ultima descoperire din zona in materie de lacasuri de cult din piatra a fost biserica din Strei, zarita cu coada ochiului din drumul ce merge de la Hateg la Calan. Ne grabeam spre casa asa ca nici n-am luat in considerare o oprire. Am plecat insa bucuroasa de descoperirile facute si cu gandul ca daca m-as intoarce pentru a treia oara in Hateg tot as mai avea de vizitat.

Etichete: , , ,