Excursie de o zi – Canionul 7 Scari din Timisul de Jos

Era inca august afara, cu vreme de august - soare si frumos cand am decis ca in weekend stam toata ziua in natura. Si pentru ca aveam chef si de miscare si pentru ca tot mai des auzeam despre canionul 7 scari am decis ca este locul potrivit pentru a ne petrece o duminica linistita, dar activa. 
Urcare in canionul 7 Scari
Urcare in canionul 7 Scari

Cum se ajunge la Canionul 7 scari?

In primul rand, nu cu masina. Cu masina se poate merge pana in Timisul de jos, se face la dreapta spre Dambu Morii, peste pod si, in capatul strazii, se abandoneaza masina langa celelalte masini de Bucuresti fugite si ele din aglomeratie. De aici incepe traseul spre Canionul 7 Scari, marcat cu o dunga galbena pe fundal alb.

Traseu prin canionul 7 Scari

Desi am ajuns aici intr-o duminica ploioasa, traseul a fost destul de aglomerat. In total, dus-intors a durat 3 ore. In prima parte am mers prin padure destul de lejer, dupa care a inceput urcusul, tot prin padure, nu foarte dificil, dar potrivit doar pentru bocanci. Am platit tariful de acces in canion (10 lei/persoana) si am primit bratarile de hartie. Dupa inca vreo 5 minute de urcat prin padure am ajuns la intrarea in canion.


Numele lui este dat de cele 7 scari care fac trecerea prin el accesibila. Cea mai lunga dintre ele este a treia scara care poate pune probleme celor care au rau de inaltime. Peisajul este insa mirific si merita sa-ti invingi frica pentru a te putea plimba printre cascade si pereti stancosi. Unele familii venisera cu copii, dotati cu ham si casca, fiind destul de periculos pentru ei. Traseul 7 Scari am inteles ca a fost refacut in primavara 2015, deci noi l-am gasit solid si sigur.
Avand multi vizitatori in acea duminica, nu ne-am mai putut intoarce tot prin canion, ci am luat-o prin padure. Traseul se poate face si iarna, mai putin bucata prin canion, care este inchisa.
Ne-am relaxat in aceasta excursie, am facut miscare si ne-am umplut de energie dupa o zi petrecuta in natura. Fiind destul de aproape de Bucuresti, canionul 7 Scari este ideal pentru o iesire de weekend. Si nu am fost singurii de aceasta parere – turistii straini pe care i-am adus aici au plecat incantati!

Etichete: , , ,