Variante de evitare a podului Giurgiu – Ruse

La Giurgiu s-a deschis de anul acesta un cazino. Se numeste Podul Prieteniei pentru ca leaga Bulgaria de Romania peste Dunare, dar legatura aceasta (din cauza reparatiilor) se poate face in 10 minute sau in 4 ore – pariurile sunt deschise! Dupa ce am plecat in toiul noptii de acasa spre Grecia ca sa prind plaja de dupa-amiaza acolo si am pierdut 3 ore in vama, iesind din tara tot la 8 dimineata, m-am decis ca pentru intoarcere sa gasesc cateva variante de evitare a podului Giurgiu-Ruse.
Dunarea, granita naturala cu Bulgaria
Dunarea, granita naturala cu Bulgaria

Variantele le-am gasit, dar nu le-am folosit. Tot prin Ruse ne-am intors, fiind cel mai aproape de Bucuresti, si de data aceasta sortii au fost de partea noastra – am pierdut doar o ora!
Asadar, pentru cei care vor sa treaca in Bulgaria si prin alte locuri decat pe la Giurgiu, exista urmatoarele variante:

Cu feribotul traversand peste Dunare:

1. Bac Calarasi – Silistra – cea mai actuala stire pe care am gasit-o despre acest bac este aici, fara a descoperi insa un program la zi.
2. Bac Oltenita – Tutrakan – din pacate nu am gasit nicio stire despre cum se trece Dunarea pe la Oltenita
3. Bac Zimnicea – Svishtov – feribotul de la Zimnicea are site oficial, cu programul actualizat  si pagina de facebook  (Jos palaria!)
4. Bac Turnu-Magurele – Nikopol – si site-ul oficial
5. Bac Bechet – Oryahova – am gasit un site oficial cu informatii despre programul bacului de la Bechet si tarife
Avantajul trecerii cu bacul peste Dunare este evitarea podului. Dezavantaje sunt multe: programul bacurilor nu se gaseste pe net actualizat pentru toate. Bacul pleaca la ore fixe si unele sunt destul de rare (am vazut insa ca la Zimnicea datorita aglomeratiei au suplimentat numarul de curse). Daca Dunarea are debitul scazut, bacul pleaca cu mai putine masini pe el sau deloc. Pentru cei care nu stau insa aproape de Giurgiu este o alternativa de luat in calcul.

Pe celelalte poduri construite peste Dunare:

1. Podul Calafat - Vidin
2. Podul Cernavoda si de acolo iesire din tara prin Negru Voda sau Vama veche
Pentru alte zone ale tarii, cele doua poduri pot fi variante chiar mai bune de trecut in Bulgaria decat Podul prieteniei. Pentru Bucuresti insa, eu aleg loteria de la Giurgiu, sperand ca trecerea sa dureze putin, decat sa-mi prelungesc drumul deliberat cu cativa zeci de kilometri, doar pentru a fi sigura ca nu astept la vama. Uneori mai si castigi la cazino si mai ales la acesta! Sau nu?!

Harta cu variantele de evitare a podului Giurgiu - Ruse:

Etichete: , , , , ,