Sub pamant - Salina Ocnele Mari, jud. Valcea

In ultima excursie pe care am facut-o la Horezu, ne-am abatut putin din drum pentru a vizita si Salina Ocnele Mari din judetul Valcea. Drumul spre Horezu continua mai departe, prin Targu Jiu, pana la Baile Herculane.
In salina Ocnele Mar
In salina Ocnele Mari
Imediat dupa iesirea din Ramnicu Valcea, intre Troian si Copacelu, un drum in dreapta duce chiar in parcarea salinei. Mai intrasem in salina Prahova si in cea de la Turda, asa ca am venit pregatitit aici: pantaloni lungi si hanorace pentru cele 13 grade care ne asteptau. Am platit intrarea, ne-au urcat intr-un autobuz cam darapanat si dupa un drum parcurs prin tunelul de sare, am ajuns la intrare.

Podea de sare
Podea de sare
Din pacate, dupa Prahova si Turda, Ocnele Mari iti poate smulge doar un „Hm! Dragut!” – nicio sala imensa in sare, niciun lift panoramic sau lac pe care sa le plimbi cu barca, nimic! Tunelele erau destul de joase (doar putin mai inalte decat o statura de om) iar activitatile de aici limitate si cam scumpe: diverse sporturi, cateva distractii pentru copii, un restaurant cu autoservire si cam atat. In plus, nimerind intr-o sambata, era foarte aglomerat: coada la toate activitatile, coada la restaurant si coada inclusiv la iesire. Am petrecut cam o ora inauntru pentru a respira aerul sarat si ulterior am plecat, putin dezamagiti.
Poate ca si numele, Ocnele Mari, ne-a dus cu gandul la lucruri marete poate si experienta din celelalte ne-a ridicat asteptarile, dar salina nu a reusit sa ne impresioneze. Acum o stim si nu ne vom mai opri. Altfel, poate am fi trait cu gandul ca e ceva acolo si noi l-am ratat...


Harta cu salina Ocnele mari:

Etichete: , , ,