Excursie cu barca prin Cazanele Dunarii

Intr-o zi mohorata de sfarsit de noiembrie, pe un vant aprig, ne-am gandit si noi sa mergem cu barca pe Dunaru, prin Cazane. Si acum cred ca era o idee buna sa fi ramas pe mal, dar atunci am gandit ca daca tot eram acolo, de ce nu?
Cazanele Dunarii la apus
Cazanele Dunarii la apus
A doua excursie prin Cazane a fost intr-o zi frumoasa de mai, pe o vreme mult mai placuta, cat sa tinem minte ce am vazut, nu doar cat de frig a fost.
Am plecat dupa-amiaza de la o pensiune de pe malul Dunarii, 6 persoane si proprietarul barcii. Prima oprire a fost la Tabula Traiana, inscriptia de pe malul sarbesc ce marcheaza drumul romanilor cand au venit in cucerirea Daciei. Am intrat apoi in Cazanele Mici si ne-am oprit in fata chipului lui Decebal, cea mai mare sculptura in piatra din Europa, finantat de Iosif Constantin Dragan. In departare se vedea Manastirea Mraconiei, dar am lasat-o in urma, intrand in Golful Mraconiei, golf ce ascunde fosta manastire cu acelasi nume, scufundata la constructia barajului Portile de Fier.


Ne-am continuat plimbarea pe Dunare intrand in Cazanele Mari si poposind langa Pestera Veterani, accesibila doar de pe apa. Am urcat scurt in ea, dar in afara de o camera imensa cu un ochi de lumina in tavan nu se vedeau galerii ce sa poata fi explorate. A doua pestera intalnita in cale a fost Pestera Ponicova, ce are o deschidere si in partea cealalta a muntelui. Am intrat scurt cu barca in ea, dar neputand sa ne plimbam in voie nu am zabovit mult.
Ultima oprire a fost aproape de iesirea din Cazane, unde apa parca fierbea. Ghidul-sofer de barca ne-a povestit ca din cauza acelui fenomen ciudat locul si-a luat numele de cazane. Apa venind cu debit mare din amonte a dat peste locul stramt si a inceput sa faca vartejuri dand senzatia ca fierbe, ca intr-un cazan. Asa am aflat si noi de unde vine denumirea de Cazanele Dunarii.
Ne-am intors spre pensiunea de la care plecasem chiar la apus, avand astfel ocazia sa vedem cazanele in toate nuantele posibile de rosu. Mergand cu masina pe malul Dunarii pot fi admirate Cazanele Mici, Chipul lui Decebal si Manastirea Mraconia. De departe se poate zari si Tabula Traiana, dar mirosul de Dunare si vantul adiind pe la urechi, intrarea in pesteri si vederea Cazanelor Mari fac excursia cu barca sa merite din plin!

Etichete: , ,