10 locuri de vizitat pe drumul de la Bucuresti la Baile Herculane

In drumurile mele lungi spre Baile Herculane am mers intotdeauna pe 2 variante. Daca la dus alegeam Craiova, la intors era musai sa venim prin Targu Jiu si invers.Varianta prin Targu Jiu este mai lunga, dar mai frumoasa, pe cand cea prin Craiova este potrivita pentru graba.
Ceramica de Horezu
Ceramica de Horezu

Sunt multe locuri interesante care se pot vizita in drumul de la Bucuresti la Baile Herculane prin Targu Jiu:
1. Salina Ocnele Mari
2. Muzeul trovantilor din Costesti
3. Horezu
4. Culele de la Maldaresti
5. Polovragi si cheile Oltetului
6. Pestera Muierii
7. Targu Jiu
8. Cheile Sohodolului
9. Manastirea Tismana
10. Ponoarele

Salina de la Ocnele Mari, Culele Maldaresti, Polovragi, Targu Jiu, Cheile Sohodolului si Ponoarele merita postari separi.
La cativa kilometri de Horezu se afla Manastirea Horezu aflata in patrimoniul UNESCO. Nu am reusit sa ajung la ea pana acum, dar presimt ca vara asta nu scapa fara o vizita! In Horezu se mai poate opri pe strada principala la atelierele care vand ceramica de Horezu si nu numai. Mi-a atras atentia un magazin chiar in forma de oala de lut, cu simbolul orasului pictat mare – cocosul de Horezu!
Tot la cativa kilometri de soseaua principala, prin Baia de Fier, se ajunge la Pestera Muierii; in jur-peisaj golas, munti salbatici, un teritoriu prielnic viperelor. Pestera este celebra si datorita legendelor care circula legate de numele ei: femeile care vor sa ramana insarcinate trebuie sa se aseze pe o piatra in aceasta pestera. Am citit ca ar fi printre cele mai (daca nu cea mai) spectaculoase pesteri din Romania, dar din pacate noi nu am reusit sa o vedem. Am incercat de 3 ori sa o vizitam, dar pentru ca din ora in ora intra un grup limitat de oameni, mult mai mic decat cel care astepta in fata noastra, de fiecare data ne-am lasat pagubasi. Sper ca intr-o zi de marti, la pranz, cand noi suntem in concediu si toata lumea la lucru sa reusim intr-un final sa intram. Astept martea aceea!
Pana atunci, ne oprim in alte locuri interesante de pe drum.

Etichete: , , , , ,