Setenil de las bodegas, cel mai frumos pueblo blanco din Andaluzia

Andaluzia mai este renumita printre altele si pentru frumoasele pueblos blancos, satele albe, parca ninse, dar de fapt arse de soare. Aveam si noi de gand sa le vedem si l-am ales pe cel mai frumos dintre ele – Setenil de las bodegas.
Setenil de las bodegas
Setenil de las bodegas
Am plecat pe inserat din Sevilla si cand am ajuns in Setenil era deja intuneric de ceva timp. L-am nimerit destul de greu si pe drum, trecand pe langa alte pueblos blancos, ne intrebam de ce l-am ales tocmai pe acesta si daca merita intr-adevar efortul. Dar cand i-am vazut casutele albe inghesuite in munte si strazile inguste pe care masina noastra mica abia se strecura, am stiut ca facusem alegerea buna!

Nu ma mai puteam opri din admirat constructiile in stanca, cochete, dar parca preistorice, aducand a pesteri moderne. De aceea, cand am ajuns in casuta ce trebuia sa ne gazduiasca in acea seara si am vazut ca in unele camere tavanul era direct muntele si trebuia sa te apleci ca sa nu dai cu capul in el, mai ca nu mai vroiam sa ies la plimbare ca sa pot sta mai mult in casuta-pestera! Cina in acea seara am servit-o tot sub stanci, la terasele de pe malul raului, pline mai mult de localnici decat de turisti.
A doua zi dimineata, am plecat cu noaptea in cap sa exploram stradutele inguste. Am trecut si pe celalalt mal al raului pe o straduta acoperita complet de stanca, strada care nu a vazut niciodata soarele! Am ajuns si in centrul Setenilului, o piata mica, si am aflat ca oraselul a fost sub dominatie maura si abia dupa sapte asalturi ale crestinilor a fost cucerit (de aici si numele lui, Septem nihil=de 7 ori nimic). Ulterior a devenit cunoscut pentru plantatiile de vita de vie al caror rod era depozitat in incaperile sapate in munte (bodegas). Vita de vie a fost distrusa de o insecte, dar incaperile au devenit case pentru localnici. Nu ma mai saturam sa ma plimb pe aleile lui cu ochii la casele albe, dar a trebuit sa ne intoarcem la masina pentru ca ne astepta un alt pueblo blanco – Ronda.
Cand incarcam bagajele in masina parcata si ea sub munte au inceput sa cada cateva pietricele de sus. Am luat aceasta intamplare ca pe un mesaj ca este momentul sa parasim cel mai frumos pueblo blanco. Setenil de las bodegas nu este doar un satuc in munti, este o experienta inedita pentru oricine il viziteaza! De cand am vazut pozele cu el mi-am dorit sa ajung acolo si parca nici acum nu-mi vine sa cred ca este real!

Etichete: , , ,