Andaluzia: Plimbare prin Cordoba

Cand am luat Cordoba la pas mi-am dat seama ca sunt de ajuns stradutele impodobite cu flori si casele cu ferestre ocru ca sa lase in mintea vizitatorilor imaginea unui orasel incantator. Centrul lui este mic si este partea incarcata cu sarm, chiar daca nu bogata, a orasului. In afara centrului ne-am plimbat doar cu masina si nu imi amintest ceva special, dar impresia pe care mi-a lasat-o centrul a fost puternica; in rest, un oras obisnuit cu bulevarde si multe masini.
Calle de las flores, in Cordoba
Calle de las flores, in Cordoba
In Cordoba este musai de vazut catedrala-moschee Mezquita si palatul Alcazar de los reyes. Nu ne-a luat mai mult de 2 ore sa le vizitam asa ca in timpul ramas pana la plecarea spre Sevilla ne-am plimbat. Prima oprire: Calle de las flores, o foarte ingusta strada impodobita cu ghivece albastre cu muscate de diverse culori, terminata intr-o piateta cocheta.
 
Dupa cateva zeci de poze facute aici am lasat cu greu Calle de las flores in urma si am inceput sa ne pierdem pe celelalte strazi. Centrul Cordobei este destul de intrigant: case albe, curate, ferestre cochete ornate cu flori si strazi pavate cu piatra cubica, mirosind foarte urat, putin a urina, putin a gunoi – un farmec aparte, nimic de zis!
Strada in Cordoba
Strada in Cordoba
Am ajuns in plimbarea noastra in Plaza de la Corredera, un spatiu imens, pietonal, intesat cu cafenele si anticariate.
Plaza de la Corredera
Plaza de la Corredera
Drumul ne-a purtat apoi spre Palacio da Viana, dar ne-a atras mai mult terasa din fata lui, asa ca nu i-am vizitat decat una dintre patios. Palatul se poate vizita in interior, cu taxa (am inteles ca s-au pastrat mobilele asa cum erau), dar este cunoscut in special pentru diferitele lui patios.
Patio in Palacio da Viana
Patio in Palacio da Viana
De la Palacio da Viana am urcat spre Plaza de Capuchinos niste trepte late incadrate de alte case albe cu ferestre ocru si tufe inflorite in diverse culori. Tipic andaluz!
Plaza de Capuchinos
Plaza de Capuchinos
Ne-am intors la hotel pe alte stradute inguste, in acelasi stil, si cand am ajuns in dreptul unei porti deschise nu am mai rezistat tentatiei si am intrat. N-am gasit pe nimeni acolo, dar am gasit in schimb un perete alb impodobit de sus pana jos in muscate. Un patio specific Cordobei, asa cum vazusem in poze!
Patio andaluz
Patio andaluz
Ne-am incheiat vizita aici cu o tura scurta prin Juderia (cartierul evreiesc din Cordoba), mult mai aglomerat decat restul centrului si intesat cu magazine de suveniruri. Sinagoga de aici este o camera foarte mica si foarte greu de gasit. A doua oara nu m-as mai abate pana la ea. Pe harta primita de la hotel mai aveam marcate si alte obiective de vazut in Cordoba, dar cum timpul nu mai avea rabdare, ne-am urcat in masina, ne-am luat la revedere si am lasat simpaticul oras in spate, pentru unul mai mare si mai provocator: Sevilla.

Etichete: , , ,