Cetatea Slimnic, jud. Sibiu

La 16 km de centrul Sibiului, pe drumul spre Medias, se vad pe dreapta in Slimnic niste ruine. Sunt ruinele cetatii Slimnic, existenta deja in prima jumatate a secolului XIV, precedand bisericile fortificate ca forma de aparare impotriva atacurilor. Construita pe deal, predomina vaile din jur.
 
Cetatea Slimnic, judetul Sibiu
Cetatea Slimnic, judetul Sibiu
Am ajuns prin aprilie la ea si am lasat masina la drumul principal. Am urcat agale pana la poarta ei unde ne-a intampinat afisul cu numarul de telefon pentru vizitatori si informatiile despre taxa de intrare de 3 lei. Nu exista un program de vizitare al cetatii Slimnic pentru ca cei care o au in grija locuiesc chiar in ea, asa ca este suficient sa suni ca sa ti se deschida poarta.
Urcand spre Cetatea Slimnic
Urcand spre Cetatea Slimnic
 
Inainte de a intra, am stat cateva momente pe pajistea verde dimprejur. Eram doar noi, turisti rataciti si un cal la pascut. Ne-am incarcat bateriile cat am putut din verdele crud de aprilie si am stat sa absorbim linistea. Am inchis usor ochii si simteam cum ma umplu de energie, ca de fiecare data in mijlocul naturii. Dupa acest scurt popas am intrat in cetate si ne-am plimbat printre ruinele de la Slimnic: am trecut pe sub arce, prin porti, am intrat prin cotloane secrete si am ajuns apoi in dreptul turnurilor care inca mai ramasesera in picioare.
Ruinele cetatii Slimnic
Ruinele cetatii Slimnic
 
Scara abrupta ne-a dus in varf de unde puteam vedea in cele 4 zari: ruinele cetatii intr-o parte si satul inecat in verde in celelalte parti. Cu greu ne-am desprins de asemenea peisaj!
Turn al cetatii Slimnic
Turn al cetatii Slimnic
 
 
Slimnicul in aprilie
Slimnicul in aprilie
Vizita la Cetatea Slimnic a fost scurta, dar suficienta cat sa bucure ochiul si sa incarce sufletul de energie pozitiva! Am lasat-o in urma plecand mai departe spre Sighisoara, dar cu alte popasuri in plan pana la destinatie.

Etichete: , , ,