In Sveti Stefan, Muntenegru

De cand am vazut imagini cu insula Sveti Stefan mi s-a parut ca este scena perfecta pentru o poveste: poate Frumoasa si bestia, cu Belle plimbandu-se printre cladirile cu acoperisuri rosii, pana sa ajunga la Bestie, poate Alba ca zapada, cu Mastera (mama vitrega) locuind pe frumoasa insula si Alba ca zapada tarata de vanator in padurile din apropiere sau orice alt basm care implica palate. Ajunsa in Sveti Stefan, am constatat ca nu fusesem chiar departe de adevar, doar ca basmele sunt cat se poate de actuale.
 
Insula Sveti Stefan
Insula Sveti Stefan

Insula Sveti Stefan

Sveti Stefan (Sfantul Stefan) din Muntenegru este cunoscut in special pentru insula unita de tarm printr-un istm, incadrat de plajele cu nisip roz. Initial(conform Wikipedia), pe insula a fost construit un sat fortificat, ca aparare impotriva turcilor si a piratilor din Adriatica, sat locuit de cateva familii. In secolul XX, satenii au fost insa mutati pe tarm si insula a fost transformata intr-un resort de lux, fiind lasata apoi de izbeliste in anii 90. Cu asa o istorie romantica, povestea trebuia sa mearga mai departe!
Insula Sveti Stefan vazuta de pe mare
Insula Sveti Stefan vazuta de pe mare
In 2007, insula a fost concesionata in favoarea Aman resorts, care a refacut-o complet, transformand-o intr-un palat pentru cei bogati si faimosi. Aman resorts a luat si Vila Milocer, fosta resedinta de vara a regelui Alexander Karadjordjevic, incluzand-o in luxosul complex, alaturi de plajele private din jur (Sveti Stefan si a Regelui).
Intr-o plimbare de seara ne-am dorit si noi sa vizitam insula, in special ca alesesem Sveti Stefan pentru plajele roz (taxate exorbitant cum am aflat apoi) si pentru pozele cu fortareata. Un paznic constiincios ne-a oprit insa la intrarea pe istm, informandu-ne ca insula este privata si nu se poate vizita. Nici daca platim? Nici macar putin? Un „nu” hotarat ne-a facut sa ne vedem mai departe de drum. Ne-am plimbat insa prin parcul cu maslini amenajat la intrarea pe istm.
Parc cu maslini in Sveti Stefan
Parc cu maslini in Sveti Stefan
Poteca de la insula pana la vila Milocer trece printr-o padure de conifere si a fost amenajata tot pentru oaspetii resortului. Din fericire, pe aceasta nu au putut sa restrictioneze accesul, asa ca ne-am bucurat si noi de punctul de belvedere de aici. Ajunsa inapoi la hotel am cautat mai multe informatii despre insula exclusivista si am aflat ca o noapte costa cam cat vacanta noastra de 2 saptamani!
Sveti Stefan vazuta de la punctul de belvedere
Sveti Stefan vazuta de la punctul de belvedere

Statiunea Sveti Stefan

Din fericire Sveti Stefan are un loc si pentru cei nebogati si nefaimosi, celelalte vile fiind cocotate pe coasta muntelui, intre sosea si plaja, cu vedere spre insula. Am rezervat un apartament pentru 4 persoane cu 60 de euro pe noapte, dar din pacate nu pot spune prea multe lucruri de bine despre el. Macar pretul a fost ok!
Explorand statiunea am dat peste un restaurant excelent, Dragoo. O masa pentru doua persoane cu 2 feluri si bautura costa cam 30-35 de euro, dar mancarea era delicioasa! Am luat si peste si fructe de mare si deserturi interesante si feluri traditionala, iar dupa fiecare masa deja o asteptam pe urmatoarea ca sa mai incercam ceva!
Meniul restaurantului Dragoo din Sveti Stefan
Meniul restaurantului Dragoo din Sveti Stefan
Sveti Stefan este o statiune micuta, cu o strada principala care ajunge pe plaja si pe care se afla majoritatea pensiunilor, restaurantelor si hotelurilor. Cred ca are maxim trei restaurante in total, iar pentru a ajunge la plaja, in functie de cat de sus este cazarea aleasa, se coboara mai multe sau mai putine scari, dar de sport nu este nimeni scutit aici!
Sveti Stefan la apus
Sveti Stefan la apus
 
 
Vezi si alte peripetii din turul de vara Ungaria, Slovenia, Italia, Croatia, Muntenegru si Serbia.


Etichete: ,