Top 3 orase de vazut intr-o viata (Nisa, Lisabona, Moscova)

Topurile sunt in general subiective, pentru ca oamenii sunt diferiti. Oricat de bine sunt alese criteriile, pana la urma tot ajungi sa compari mere cu pere si, culmea, sa le si ordonezi! Dar pana la urma toti avem nevoie de recomandari, de ghidaje, oricat de nepotrivite ar fi ele cu gusturile noastre.
In materie de orase cel putin, cel mai bun exemplu pentru mine este Barcelona. Mie mi s-a parut un oras comercial, scump si cum arhitectura lui Gaudi nu este chiar pe gustul meu, au ramas putine lucruri care sa-mi placa. Am auzit insa atatea persoane spunand despre Barcelona ca este orasul lor preferat, incat aveam doua optiuni: fie sa cred ca poate nu am vazut eu ce trebuia acolo, fie sa accept ca este strict o chestiune de alegere si de intamplari traite acolo. Tocmai de aceea, imi este greu sa fac un top al oraselor pe care le-am vazut deja, pentru ca imi dau seama ca strazile lor si obiectivele turistice sunt de fapt ornate cu experientele mele.

Barcelona, La pedrera
Barcelona, La pedrera
Dintre cele pe care nu le-am vizitat 3 orase in care as vrea neaparat sa ajung sunt:

3. Moscova, Rusia

De cand am vazut poze din statiile de metrou din Moscova, al caror interior seamana cu salile de bal din palate, mi-am dorit sa ajung aici. Bineinteles ca odata ce voi pune piciorul in Moscova ma voi duce si in Piata Rosie, voi intra in catedrala Sf. Vasile, cu ale ei cupole ca niste bomboane asortate, voi vizita Kremlinul si alte palate din oras. Moscova pare un loc superb din poze si nu seamana cu nimic din ce am mai vazut pana acum, dar faptul ca nu inteleg caracterele chirilice si ca nu-mi pare atat de sigura, ma face sa o imping tocmai pe locul 3 in acest top.

2. Lisabona, Portugalia

Despre Lisabona am auzit atatea pareri diferite incat trebuie neaparat sa ajung sa vad cu ochii mei despre ce este vorba acolo. Odata ajunsa, ar fi pacat sa nu vad si turnul Belem, sa nu ma plimb prin Bairro Alto sau sa nu vizitez Castelul Sao Jorge si manastirea Jeronimo.

1. Nisa, Franta

Am lasat Nisa pe primul loc nu neaparat pentru obiectivele care se pot vizita in acest oras, ci mai mult pentru ce reprezinta ea: intrarea pe Coasta de Azur si o poarta mai indepartata spre Provence. Cu aceste 2 motive in plus cred ca o vacanta la Nisa poate dura si trei saptamani fara sa ma plictisesc de zona. Dar orasul are si el de oferit atractiile lui: catedrale frumos impodobite, palate celebre, printre care si creatia romanului Henri Negresco, palatul Negresco, muzee de tot felul si plimbari pe Promenade des Anglais, la umbra palmierilor.
Cred ca partea scumpa intr-o excursie spre cele 3 destinatii este transportul. Planificate din timp si cumparate in regim de early-booking pot deveni insa accesibile ca pret. In plus, odata cumparata excursia astfel, ramane timp suficient pentru planuri si vise cu ochii deschisi pana la marea plecare. Care ar fi topul vostru? 

Etichete: , , , ,