Destinatii de primavara la un zbor distanta (I)

De vreo saptamana, la fiecare iesire din casa ma surprinde cu ce forta si-a intrat primavara in drepturi. Toate culorile terne de iarna s-au metamorfozat in nuante puternice de rosu, galben si verde. Am asteptat primavara inca din noiembrie anul trecut si de atunci am tot planuit trasee ca sa ma bucur din plin de ea. Printre planurile mele se numara si repetarea unor excursii parca neexploatate din plin. De aceea, anul asta mi-as dori sa mai ajung la Bacau si la Sibiu. 

La Bacau 

Drumul pana acolo, 300 de km pe o banda jumate, poate fi parcurs mai repede cu avionul. Un zbor Bucuresti-Bacau dureaza mai putin de 2 ore si, cumparat din timp, biletul se gaseste la preturi rezonabile. 
Bacaul nu poate fi considerat oras turistic si prima data (si singura pana acum) cand am ajuns in el a fost cu ocazia unei nunti. Dupa ceremonie ne-am urcat in masina si ne-am indreptat spre comuna Hemeius pentru poze. Pe partea stanga a drumului de la Bacau la Piatra Neamt, in Lilieci, comuna Hemeius, se intinde al doilea parc dendrologic din Romania. Ajunsi acolo, am mai dat peste 2-3 mirese, semn ca parcul acesta este un fel de Arc de Triumf in Bucuresti. 
Castelul Rosu din Hemeius
Castelul Rosu din Hemeius

Dupa 200 de poze facute pe aleea principala din parc ne-am indreptat spre mijlocul lui unde se inalta un castel rosiatic, aproape ruinat, Castelul Rosu din Hemeius. Zidurile lui inca se aflau in picioare, dar ferestrele erau acoperite cu scanduri si unii pereti din interior se prabusisera. Castelul Rosu a fost construit in 1864-1866, iar cand domeniul de la Hemeius a intrat in posesia Luciei Schonburg-Waldenburg, aceasta a inceput amenajarea parcului aducand diverse specii exotice de arbori. 
Pe vremea cand l-am vizitat nu eram atat de pasionata de ruine de cetati si conace uitate, dar tot a reusit sa ma impresioneze castelul. Mi-a placut insa mai mult parcul dimprejurul lui, pe care localnicii il cunosc ca fiind Statiunea de cercetari silvice. Am vazut acolo o multime de copaci diferiti si plantatii intregi de trandafiri in diverse culori. Acum, cu venirea primaverii, cred ca este o feerie sa te plimbi pe acolo! 

La Sibiu 

Desi ajung in fiecare an la Sibiu, mereu descopar locuri noi de vizitat acolo. Drumul dureaza cam 4-5 ore cu masina, dar luand avionul, acesta poate fi scurt la mai putin de 2 ore. Blueair, fiind companie low cost, are tarife acceptabile spre diverse destinatii interne si externe printre care si Sibiu. Anul trecut, in august, pe la pranz ne-am decis sa vizitam Muzeul Astra construit in parcul Dumbrava din Sibiu. Auzisem numai de bine despre acest loc asa ca am decis sa infruntam caldura de afara si sa facem o plimbare printre casele vechi. Tariful de intrare si orarul de vizitare al Muzeului Astra din Sibiu il gasiti aici. 
Muzeul Astra din Sibiu
Muzeul Astra din Sibiu

Parcul este imens si are in mijloc un lac pe care te poti plimba cu barca. Noi ne-am invartit doar jumatate de ora prin muzeu, fiind rapusi de caldura insuportabila de afara si, dupa ce ne-am dat seama ca nu este o idee buna sa te plimbi prin soare in mijlocul zilei, ne-am indreptat invinsi spre masina. Primavara insa imi imaginez ca este o placere sa admiri toate morile de vant si celelalte exponate in cadrul verde in care sunt amplasate. 
La Bacau nu cred ca voi reusi sa ajung, dar Sibiul este programat deja pentru aprilie. Primavara mi se pare cel bun anotimp pentru calatorii: preturi mici, timp frumos afara, dar nu prea calduros, turisti putini peste tot, iar cu atatea oferte la zborurile low-cost vreau sa profit din plin de acest anotimp!

Etichete: , , , ,