Calatorii in offline cu inspiratie din online (I)

Alaturi de calatorii, cartile sunt o alta pasiune de-a mea. Imi plac cartile de cand ma stiu, imi place ce contin, imi place mirosul lor cand sunt noi, imi place sa-mi imaginez povestea lor cand le cumpar deja vechi si mai ales imi place puterea lor de a ma plimba prin atatea lumi ramanand totusi in fotoliul meu.
Cand am ocazia intru in librarii si le rasfoiesc, le simt paginile proaspat tiparite, le citesc cuprinsul sa vad daca reusesc sa ma prinda in cateva secunde. Din pacate cred ca doar in concedii mai am timp sa fac acest lucru, dar cum de citit nu vreau sa ma las, am apelat la librariile online. Comanda se plaseaza foarte usor, cartile iti sunt aduse la ce adresa doresti si in plus sunt si mai ieftine. O astfel de librarie online este si elefant.ro, imbogatita de anul trecut cu noi categorii de produse(imbracaminte, incaltaminte) si mai nou cosmetice din 2014.
Prefer varianta aceasta de comanda online pentru ca imi economiseste timpul si banii. Diferenta de bani o pun deoparte pentru calatorii, iar in timpul castigat pot face alte lucruri „offline”: mai mult  citit, mai mult plimbat si mai mult timp alocat pentru alte pasiuni care ne fac viata frumoasa.
Cam de 3 ani imi comand cartile online pentru ca le gasesc pe toate la un loc, fara sa fiu nevoita sa alerg intre librarii. Cele mai interesante de pe elefant.ro sunt sectiunea de turism, pentru diversele ghiduri turistice, dar si partea de fictiune. Unele carti mi-au deschis pofta de a calatori in anumite zone, iar pe altele le-am citit dupa ce m-am intors din anumite locuri, recunoscand descrierile de acolo si plasand mai bine actiunea din ele. Cartile sunt adevarate surse de inspiratie pentru turisti:

Paris – Dan Brown, „Codul lui DaVinci”

Cartile lui Dan Brown mi se par cele mai bune surse de inspiratie pentru calatorii. Pe langa actiunea interesanta care nu-ti permite sa lasi cartea din mana, scena pe care se desfasoara ea, de obicei un oras cunoscut, este atat de bine descrisa ca poate tine locul unui ghid turistic. Da, nu veti gasi niciodata intr-o carte de Dan Brown sugestii de restaurante, dar obiectivele turistice sunt surprinse prin ce au ele mai interesant plus o bucatica din istoria lor. Povestea controversata din Codul lui DaVinci se petrece in mare parte la Paris, iar accentul este pus in special pe muzeul Luvru.


Inspiratie pentru Paris
Inspiratie pentru Paris

Roma – Dan Brown, „Ingeri si demoni”

Intai am fost la Roma si apoi am citit cartea. Dar mi-a placut atat de mult incat cand am ajuns din nou la Roma am incercat sa identific toate locurile prin care trece profesorul Langdon in cautarea celor 4 cardinali (Pantheon, Santa Maria del Popolo, piazza San Pietro si castelul San Angelo).  


Inspiratie pentru Roma
Inspiratie pentru Roma

Venetia – Dan Brown, „Inferno”

Dupa „Ingeri si demoni”, prima carte pe care am citit-o de Dan Brown, am devorat tot ce am gasit scris de el. Facandu-mi public interesul pentru cartile lui Dan Brown, la nici 2 saptamani dupa ce a aparut Inferno, am primit-o cadou si apoi a urmat perioada de „carantina” in care m-am izolat cat am putut pentru a o citi mai repede. Aici deja actiunea se muta in mai multe orase: Florenta, Venetia si Istanbul. Venetia o vazusem deja, dar vreau sa ma intorc in San Marco pentru o vizita mai atenta, iar Florenta si Istanbul au urcat brusc in topul viitoarelor destinatii.


Uneori nu am mijloacele necesare sa calatoresc cat si unde mi-as dori, nu am timp sau nici macar nu este posibil sa vad tot ce vreau, dar mereu imi ramane imaginatia si cartile care ma duc acolo.

Etichete: ,