Calatorii in offline cu inspiratie din online (II)

Incerc sa imi consum timpul preponderent cu lucrurile care imi plac, pentru ca viata este prea scurta pentru a o petrece cu activitati care nu aduc satisfactie. Surprinzator sau nu, cumparaturile nu se numara printre pasiunile mele. Nu merg la shopping sa-mi clatesc ochii sau sa ma scoata din starile de tristete, ci doar de nevoie. Mallurile imi lasa impresia (si probabil asa si este) ca exploateaza necesitatile emotionale ale oamenilor, oferindu-le solutii materiale.
In aceste conditii, timpul pe care il petrec la cumparaturi incerc sa il reduc la minim si reducandu-l, automat renunt la a ma uita dupa multe lucruri. Dar pot astfel sa citesc mai mult, sa caut informatii despre destinatii interesante, sa stau alaturi de familie si prieteni mai mult.
Primul pas l-am facut demult: imi comand majoritatea cartilor online. Cum aud de vreo carte buna, intru pe net, plasez comanda si in 2 zile deja o am pe noptiera. Elefant.ro, pe langa sectiunea de carti, are de anul trecut noi sectiuni: imbracaminte, incaltaminte si accesorii.
Cartile vor fi mereu surse de inspiratie pentru alte carti, pentru calatorii si pentru viata in general. Au aparut de curand cateva enciclopedii care sunt adevarate baze de date pentru turisti. Dintre cele citite sau doar rasfoite interesante mi s-au parut:

1000 de destinatii de vis

In ea se gasesc toate destinatiile principale, impartite pe continente. Detaliile oferite pentru fiecare destinatie nu sunt multe, dar pozele sunt suficiente pentru a-ti face o impresie despre locurile prezentate si pentru a-ti dori sa sapi dupa alte informatii. Din cartea aceasta am aflat despre lacurile Plitvice din Croatia, Pamukkale din Turcia si parcul Wulingyuan din China.

Seria Calatorii pentru o viata. 500 de locuri unice

Asa cum ii spune si titlul, seria aceasta, formata din 4 volume publicate de National geografic, nu povesteste despre destinatii, ci despre calatorii, despre drumul in sine pana la destinatie. In ea am gasit multe idei de trasee tematice, cu anumite mijloace de transport, dar si trasee care ating obiective turistice cunoscute.

Un an in Provence - Peter Mayle

Nu este o enciclopedie in adevaratul sens al cuvantului, ci se vrea mai mult o carte de beletristica, dar din punctul meu de vedere este o enciclopedie subiectiva despre Provence. Actiunea din carte nu este palpitanta, nu te tine in priza, dar sigur te face la final sa-ti doresti macar sa vizitezi Provence-ul, daca nu chiar sa te muti acolo. Autorul povesteste cu atata placere despre mancarurile, vinurile si locurile din Provence ca efectiv salivam cu cartea in mana si ma gandeam de unde as putea cumpara din Bucuresti acele bunatati.

Calatoriile se pot face si altfel, iar cititul este cea mai accesibila metoda de a ajunge din Chile in LasVegas si apoi in Estonia in doar cateva minute.

Etichete: ,