Padova nocturna

Cand am inceput sa facem planul pentru turul din vara toate obiectivele turistice pareau atat de apropiate pe harta ca ni se rupea inima sa le lasam nevizitate. Asa s-a strecurat si Venetia pe lista si nu s-a strecurat singura, ci a tras si Padova dupa ea.
Padova in noapte
Padova in noapte

Padova, o varianta de cazare pentru Venetia

Padova nu a fost gandita ca oras de vizitat sau cel putin nu unul caruia sa-i acordam macar jumatate de zi pentru a-l parcurge. Am vrut sa ajungem musai la Venetia si pentru cazare aveam cateva optiuni: fie sa dormim in Venetia (scump si cu niste reviewuri nu tocmai bune) sau Mestre (mai ieftin ca Venetia si cu reviewuri mai bune). Am primit insa sfatul ca Mestre este oras industrial, deci destul de uratel, si ca putem incerca Padova, mult mai aranjat si cu cateva obiective turistice interesante. Ulterior ne-am dat seama ca nu este atat de important orasul in care dormi, daca esti doar in trecere pe acolo.
Padova promitea multe asa ca nu am vrut sa o nedreptatim si i-am acordat o seara: plimbare de o ora cu masina, pierduti pe stradute, si apoi inca vreo ora in centru, pe jos. Impresia? Una foarte placuta! Padova pare un oras linistit, curat si cochet, numai bun de explorat sau chiar de locuit in el.
Nu am reusit sa vizitam ceva anume, dar am trecut pe langa Basilica di Sant’Antonio din Piazza del Santo 11, a carui silueta se intrezarea in intuneric, colosala.
Basilica di Sant’Antonio, Padova, ascunsa in noapte
Basilica di Sant’Antonio, Padova, ascunsa in noapte
Basilica di Sant’Antonio, Padova
Basilica di Sant’Antonio, Padova
Ne-am plimbat apoi prin Prato della Valle, un parc cunoscut, cu fantani si statui in centrul orasului.
Statui in Prado delle Valle, Padova
Statui in Prado delle Valle, Padova
Prato delle Valle, Padova
Prato delle Valle, Padova
As fi vrut sa vedem si capela Scrovegni, pictata de Giotto in albastrul acela regal care mie imi aminteste putin de Voronet. Fara programare insa, nu se poate intra. Pentru planificarea unui vizite in capela Scovegni si pentru aflarea tarifelor si a programului puteti intra aici.
Nu stiu daca Padova poate oferi unui turist curios atractii turistice pentru mai mult de o zi, dar pentru cei care cauta „il dolce far niente” al italienilor, aici este locul in care eu l-am simtit.

Padova noaptea
Padova noaptea
Vezi si alte peripetii din turul de vara Ungaria, Slovenia, Italia, Croatia, Muntenegru si Serbia.

Etichete: , ,