Taxe, drumuri si alte informatii despre Ungaria

Dupa ce am traversat Romania intr-o zi intreaga, am iesit din tara pe la vama Cenad si am continuat drumul spre Slovenia, prin Ungaria. Am avut de ales intre doua variante pentru a ajunge in Slovenia: prin Ungaria sau prin Serbia si Croatia. Ca si kilometri, drumul este mai lung prin Ungaria, dar timpul este acelasi, datorita autostrazii. In final a rezultat ca financiar iesim mai avantajos prin Ungaria (calculand consumul si taxele de drum).

Cladirea Parlamentului din Budapesta
Cladirea Parlamentului din Budapesta

Moneda din Ungaria

Forintul maghiar este moneda folosita aici. Fiind doar intrecere nu a fost nevoie sa schimbam bani. Vigneta am putut sa o cumparam din Romania, in lei, si pentru folosirea toaletelor la benzinarie am putut folosi si euro (costa 50 eurocenti intrarea).

Taxele de drum in Ungaria

La intrarea in Ungaria, pentru a circula pe soselele lor, este necesara cumpararea vignetei care poate avea o valabilite de 10 zile, o luna sau un an. Pentru 2014 vigneta in Ungaria valabila 10 zile pentru masinile mici este 2975 HUF. Tarifele pentru toate categoriile le puteti gasi aici.
Noi nu am cumparat-o de pe Internet, ci imediat dupa intrarea in Ungaria, de la un chiosc de vignete. Am luat-o insa cu 10 lei mai scump decat am fi luat-o de la Petromul din Sannicolau mare! Nu stiu daca la toate chioscurile din vama este mai scumpa decat la benzinariile din tara, dar cel mai bine este sa plecati cu un cost estimat de acasa si acolo unde gasiti un pret asemanator cu acesta, sa o si cumparati. Mai ieftin de 2975 HUF, oricum nu veti gasi!
Update 2015: Vigneta pentru Ungaria are o valabilitate minima de 10 zile desi pe unele site-uri am citit ca exista si de 7 sau chiar de o zi. La benzinarie ne-au spus ca vom gasi de 10 zile sau chiar mai mult. Pe cea de 10 zile am platit 46 lei, deci aproximativ 10 euro si am cumparat-o dintr-o benzinarie Mol.

Traversarea Ungariei

Partea buna la traversarea Ungariei este ca are autostrada ca-n palma dintr-un capat intr-altul, chiar daca aceasta urca spre Budapesta, pentru a cobora apoi spre Slovenia. Partea proasta este chiar faptul ca trece pe langa Budapesta si lungeste astfel distanta. Pe la ora 10:00 am intrat in tara vecina si ne incadram perfect in grafic, dar drumul s-a aglomerat putin in apropiere de capitala lor. De la Budapesta la lacul Balaton, a fost insa jale! Am parcurs aceasta distanta in vreo 2 ore, intr-o aglomeratie de neimaginat pentru o autostrada, datorita faptului ca probabil toti cei din Budapesta s-au gandit sa faca o baie in Balaton tocmai in acea duminica dupa-amiaza! Dupa prima intrare spre Balaton cred ca am ramas 3 masini pe toata soseaua.
Lacul Balaton la apus
Lacul Balaton la apus
Programul ne-a fost dat peste cap, dar am ajuns fara alte incidente in Slovenia, unde am schimbat si peisajul, nu numai tara!

Vezi si alte peripetii din turul de vara Ungaria, Slovenia, Italia, Croatia, Muntenegru si Serbia.

Etichete: ,