Langa Napoli - Coasta Amalfitana (Positano, Amalfi si Ravello)

Inca nu a venit zapada, dar dimineata ne-am trezit cu flori de gheata pe geam si -4 grade afara. Asa ca ce subiect mai bun pentru o postare in Ajun de Craciun pot sa aleg decat un paradis insorit potrivit pentru vacanta de vara? Cam asta este Coasta amalfitana: peisaje scaldate in soare, de o frumusete din alta lume, care lasa pe oricine cu gura cascata!

Peisaj din Amalfi

Cum se ajunge pe Coasta amalfitana?

Oricate calcule as face eu inainte, tot mi se mai intampla ca socoteala de acasa sa nu se potriveasca cu cea din targ. Fiind la doar 70 de km de Napoli, m-am gandit ca o zi intreaga este suficienta pentru a vizita Amalfi si Ravello, dupa o scurta oprire in Positano. Ei bine, nu!
In ziua dedicata coastei amalfitane ne-am trezit de la 7:00, ca sa simtit ca suntem "in concediu", am luat micul dejun la hotel cu ochii carpiti de somn si am alergat la gara, imbulzindu-se cu toti cei care intrau la serviciu la acea ora.
Am luat trenul pana in Sorrento si de acolo autobuzul SITA pana in Amalfi. Mai multe informatii despre transportul pe coasta amalfitana se pot citi aici. In Amalfi am ajuns abia in jur de ora 11:30, asa ca am decis sa ne petrecem restul zilei aici. As fi vrut sa ajung si in Ravello, dar pentru Ravello trebuia sa luam un alt autobuz pana in Amalfi, inca vreo 20 minute.

Coasta amalfitana
Partea cea mai frumoasa a acelei zile a fost drumul intre Sorrento si Amalfi, numai serpentine sapate in munte si cu marea in dreapta. Am putut admira Positano din mers si, desi autobuzul are statie aici, am decis sa nu coboram. Am vazut ca parerile sunt impartite cu privire la acest drum, unii considerandu-l un fas, dar noi parca eram iesiti pentru prima data din casa si vedeam lumina soarelui dupa douazeci de ani: 30 de kilometri in afara de „uaaaaau!!!” si „ce frumos!” nu am rostit. Niciodata nu am avut rau de masina, dar dumul acesta a fost suficient pentru a ne da peste cap pe toti. Am coborat din masina impleticindu-ne si abia dupa cateva minute, datorita aerului tare, ne-am revenit.

Drumul pe coasta amalfitana

Vizita in Amalfi

Amalfi la malul marii
Amalfi este un labirint de stradute inguste unele sapate in munte, in panta, prin care este si pacat sa nu te pierzi. Tot timpul inaintam cu senzatia ca o sa nimerim in curtea sau chiar in casa cuiva, dar asta nu ne oprea din drum...

Straduta in Amalfi
Terasa in Amalfi
Strada principala, cat o banda de mers la noi, este cea mai lata din oras si este incadrata de magazine cu suveniruri, majoritatea pe baza de lamai: sapunuri in forma de lamaie, bomboane de lamaie, limoncello, bautura lor din lamaie si cam tot ce si-am mai imaginat ei cu lamaile.
In piata principala am vazut Domul din Amalfi, dominand impunator piata de la inaltime. Treptele multe de la intrare nu ne-au imbiat sa-l vizitam, asa ca ne-am continuat hoinareala prin oras.

Domul din Amalfi

Inaintand pe strada principala am ajuns la Muzeul hartiei din Amalfi. Am platit in jur de 2.5 euro de persoana si ghidul de acolo ne-a facut un tur al muzeului explicand mandru cum se produce aici hartia de secole.
Muzeul hartiei din Amalfi
Suvenir din Muzeul hartiei, Amalfi
Atelier in Muzeul hartiei, Amalfi
Hartie produsa in atelierul din Amalfi
In Amalfi nu exista obiective turistice de neratat, dar plimbarea pe strazi, fara o tinta anume, forfota din magazinele de suveniruri si pitorescul zonei sunt de ajuns pentru a ramane impresionat de acest colt de rai!

In Ravello

N-am ajuns din pacate. Dar am citit ca aici ar fi de vizitat cele doua vile: Villa Ruffolo, cu gradinile ei superbe si scena suspendata deasupra marii si vila Cimbrione cu terasa infinitului.

Coasta amalfitana

Pe coasta amalfitana nu am vazut sa fie plaje care sa ma atraga (cu nisip si intrare lina in apa), ci doar unele cu pietris, destul de inguste, dar zona este atat de frumoasa incat as petrece o vacanta de vara acolo doar vizitand satele si savurand imprejurimile, fara cel mai mic regret ca nu pot face baie in mare! daca sunteti in cautarea unui sejur pe Coasta Amalfi www.fliotravel.ro.

Despre Napoli am mai scris:
Vizita in Italia - A Napoli
Mijloace de transport in Napoli si in regiunea Campania - Partea I
Mijloace de transport in Napoli si in regiunea Campania - Partea II
Unde se mananca bine in Napoli
Cazare si cumparaturi de suveniruri in Napoli
Obiective gratuite de vizitat in Napoli
Obiective turistice de vizitat in Napoli I (Catacombe di San Gennaro)
Obiective turistice de vizitat in Napoli II (Capela San Severo, Teatrul San Carlo si Complexul Santa Chiara)
Harta cu obiectivele turistice din Napoli