Cetatea Fagaras, jud. Brasov

Dupa ce am plecat de la Templul Ursitelor ne-am continuat drumul spre Sibiu, trecand si prin Fagaras. Stiam ca exista o cetate in Fagaras asa ca am integrat-o imediat in traseu. Singurul regret cu care am ramas a fost ca am vizitat-o in graba, cat sa-i surprindem esenta, chiar daca ce am gasit aici merita o atentie mai mare.

Cetatea Fagaras
Cetatea Fagaras

Cum se ajunge la cetatea Fagaras?

Soseaua de la Brasov la Sibiu taie Fagaras-ul de la dreapta la stanga. Aproape de centru, pana in catedrala cu cupola aurita, drumul se desparte in doua si pe breteaua din dreapta se afla cetatea Fagaras. Din soseaua principala se zareste cu greu, fiind ascunsa de copaci, dar exista indicatoare care ghideaza pe toata lumea spre principalul obiectiv din oras.

Harta spre cetatea Fagaras:

View Larger Map

Pana sa ajungem aici ma uitasem pe harta de cateva ori si stiam ca ar trebui sa o vedem pe partea dreapta, dar nu mai aparea odata! Asa ca la vederea indicatorului parca mi s-a luat o piatra de pe inima. Intrarea in cetate se afla pe latura estica, dar pana sa ne dam seama am dat un tur complet imprejurul zidurilor si, in final, am lasat masina in parcarea din fata.

In Cetatea Fagaras

Cetatea Fagaras, asa cum o vad eu, este un castel cu curte interioara, inconjurat de ziduri de aparare. Cu structura aceasta se obtin 2 curti interioare, una a castelului si una imprejurul lui, cu forma circulara. Partea interioara nu este chiar castel dar pentru simplificare sa o consideram asa.

Turn din Cetatea Fagaras
Turn din Cetatea Fagaras
Cetatea este inconjurata de un sant de aparare, umplut cu apa, iar intrarea este incadrata de salcii. Apa din sant reflecta cladirile din jur, iar peisajul este completat de cateva lebede care stau pe pajiste si se mai scalda. Nu te-ai astepta sa gasesti o asemenea bijuterie medievala intr-un oras de provincie cu blocuri triste si chioscuri cu aer ieftin. Dar Fagarasul are grija de comoara lui, care are un aspect atat de ingrijit ca ti-e mai mare dragul sa o privesti!

Intrare in Cetatea Fagaras
Intrare in Cetatea Fagaras
Santul de aparare al cetatii Fagaras
Santul de aparare al cetatii Fagaras
Toata cetatea, in afara de interiorul castelului se poate vedea gratis. Noi ne-am plimbat prin cele doua curti interioare, ne-am urcat pe zidurile exterioare si am admirat cladirile din jur prin deschizaturile de aparare. Fagarasenii se pregatesc probabil pentru sarbatorile de iarna deoarece in curtea interioara erau montate cabanute, ca cele din targurile de Craciun. In interiorul castelului se afla Muzeul Fagaras, cu diverse expozitii.

Curtea interioara
Curtea interioara
Cladire frumoasa, dar abandonata in Fagaras
Cladire frumoasa, dar abandonata in Fagaras
Tarif de vizitare al muzeului din Cetatea Fagaras: 10 lei adulti
Program de vizitare al muzeului din Cetatea Fagaras:
marti-vineri 08:00-18:00(vara)
                    09:00-17:00(iarna)
sambata-duminica 09:00-17:00

Fagaras-ul vazut din cetate
Fagaras-ul vazut din cetate
Calaret pe zidul cetatii
Calaret pe zidul cetatii
Noi in Muzeu nu am mai intrat, din lipsa de timp.
Plecand de la cetatea Fagarasului ne propusesem sa vizitam si piramidele de la Sona. Citisem pe net despre movilele de pamant banuite ca ascund comori dacice sau morminte ale capeteniilor celtice, asa ca m-am bucurat cand am vazut indicatorul spre ele. Din pacate drumul spre Sona isi pierde asfaltul chiar din Fagaras, iar dupa marginea orasului devine foarte greu practicabil pentru o masina mai joasa. Din aceasta cauza ne-am vazut nevoiti sa renuntam la guruieti, mai ales ca de unde am facut noi stanga imprejur mai aveam vreo 8 km pana la piramide. Poate cu alta ocazie!

Etichete: , , ,