Mijloace de transport in Napoli si in regiunea Campania - Partea I

Campania este o regiune a Italiei in care Napoli este cel mai important oras. Este si pacat sa ajungi in Napoli si sa nu iesi din el pentru a vedea si celelalte minuni ale regiunii Campania: Pompei, Vezuviul, Coasta amalfitana, Palatul Caserta sau insula Capri, toate adunate pe o suprafata destul de mica. Dar intre ele este nevoie de mijloace de transport pentru deplasare asa ca inaintea excursiei la Napoli am inceput sa ma documentez temeinic, stiind ca aici se pot face economii substantiale.
Dupa ce am vizitat zona, am constatat ca traficul din Napoli este infernal si trebuie sa ai un curaj fantastic sa te aventurezi cu masina aici, in Pompei nu ai nevoie decat de picioare, Caserta pare un orasel linistit si nu am remarcat un trafic exagerat, iar prin orasele de pe Coasta amalfitana este aproape imposibil sa te deplasezi cu o masina, decat daca este de jucarie(sau pare a fi, ca Fiatul din imagine).

Fiat in Amalfi

Dar sa le luam pe rand!

Cum se ajunge in Napoli?

Cel mai simplu si cred ca si cel mai ieftin este cu avionul. Companiile aeriene au curse destul de dese, iar Napoli este cam cea mai ieftina destinatie din toata lista lor. Noi am cumparat biletele pentru o cursa cu plecare miercuri dimineata si intoarcere duminica dimineata, deci am avut la dispozitie 4 zile intregi pentru aceasta excursie.

Napoli si Vezuviu - vedere din avion

Transfer aeroport – Napoli – aeroport

Avioanele aterizeaza la mai putin de 10 km de centrul orasului Napoli, pe aeroportul Capodichino. De la aeroport in oras este simplu de ajuns avand in vedere ca este un singur autobuz care face transferul: Alibus. Atentie insa ca in aceeasi statie mai opresc si alte autobuze care fac transferul spre Sorrento, Caserta etc. Autobuzul Alibus spre Napoli are 2 opriri: la Gara centrala (Garibaldi) si in Pizza Municipio. In 2013 noi am platit 3 euro pe un bilet. Mai multe detalii puteti gasi pe siteul lor de transporturi.

Mijloace de transport in Napoli

Ca orice oras care se respecta si Napoli are o retea destul de dezvoltata de mijloace de transport. Nu am folosit nici metroul si nici tramvaiul in Napoli, ci doar autobuzul. Mi-am dat seama ca si asta este o metoda de a vedea un oras: sa te deplasezi prin el si nu pe sub el. Biletul valabil pentru toate mijloacele de transport in comun costa 1.3 euro pentru 90 de minute sau 3.7 euro pentru o zi intreaga (in weekend este 3.1 euro). Pentru alte variante de bilete sau informatii mai detaliate puteti vizita pagina asta
Noi am fost nevoiti o singura data sa ne cumparam bilet pentru ca ploua torential si am zis ca ar fi cazul sa folosim autobuzul pentru a strabate cele 7 statii ramase pana la hotel. Din pacate chiosc de bilete nu vedeam pe nicaieri asa ca ne-am urcat fara bilet. Pe la jumatatea traseului ni s-a parut ca s-a urcat un domn cu fata de controlor asa ca ne-am aruncat din autobuz preferand ploaia in locul amenzii.
Dar cel mai uzitat mijloc de transport in Napoli au fost picioarele care ne-au plimbat saracele pe toate stradutele posibile si imposibile! La inceput ne-am speriat de traficul de acolo. Parca era o jungla in care toti se luptau pentru o bucata de strada (toti insemnand pietonii cu masinile si scuterele). Oamenii aia parca sunt daltonisti! Nu opreau la nicio culoare! La prima trecere de pietoni am stat vreo 10 minute pana sa ne prindem cum sa traversam. Regulile stiute de acasa nu ne-au ajutat deloc. Observam pietonii care se aruncau pe trecere indiferent de culoarea omuletului de la semafor si masinile care nici macar nu incetineau la vederea pietonului. Fie il ocoleau din scurt, fie tranteau o frana brusca la 30 cm de el. Scuteristii pur si simplu faceau slalom printre oamenii de pe trecere. Dupa 10 minute de observat nebunia asta am decis ca avem doua variante: fie rezervam un alt hotel pe partea noastra de strada, fie ne luam inima in dinti si incercam si noi metoda kamikaze vazuta la ceilalti. Prima varianta ar fi fost cam scumpa, deci am ales-o pe a doua. Instinctul de conservare nu ne-a lasat insa sa ne aruncam pe trecere si am incercat timid sa oprim traficul cu o umbrela intinsa spre masini. Cred ca nici soferii napoletani nu mai vazusera asa ceva pentru ca toti au oprit si se uitau la noi. Am profitat de momentul lor de surpriza si am zbughit-o pe partea cealalta de strada, multumiti ca scapasem cu viata. Dupa inca doua traversari reusite chiar prinsesem curaj si trecusem la metoda pietonilor locali, dar tot timpul bagati in mijlocul lor, ca intr-un invelis protector.

Partea a doua cuprinde detalii despre transportul spre palatul Caserta, spre Pompei si Vezuviu, pe coasta amalfitana, spre si pe insulele Ischia si Capri si cel mai important, cum se pot face economii la toate aceste bilete.

Despre Napoli am mai scris:
Vizita in Italia - A Napoli
Mijloace de transport in Napoli si in regiunea Campania - Partea II
Unde se mananca bine in Napoli
Cazare si cumparaturi de suveniruri in Napoli
Obiective gratuite de vizitat in Napoli
Obiective turistice de vizitat in Napoli I (Catacombe di San Gennaro)
Obiective turistice de vizitat in Napoli II (Capela San Severo, Teatrul San Carlo si Complexul Santa Chiara)
Harta cu obiectivele turistice din Napoli
Langa Napoli - Palatul Caserta
Langa Napoli - Teapa la Vezuviu
Langa Napoli - Pompei, orasul scos din lava
Langa Napoli - Coasta amalfitana (Positano, Amalfi si Ravello)