La Viscri timpul s-a oprit in loc

Dupa ce am vizitat cetatea Sighisoarei la intoarcere spre Bucuresti ne-am gandit sa poposim si la Viscri despre care citisem multe descrieri romantice si stiam ca printul Charles vine destul de des in vizita. Daca el vine din Marea Britanie am zis ca putem si noi sa ne abatem 10 km din drum pana aici.

Biserica fortificata din Viscri

Cum se ajunge la Viscri?

De pe drumul dinspre Sighisoara spre Brasov, din Bunesti se face la dreapta pentru a ajunge la Viscri. Soseaua pana aici a fost candva asfaltata, dar acum are portiuni mari cu gropi. Sunt 8 km din Bunesti pana in Viscri, dar drumul fiind stricat pare mult mai lung. Nu este nicio asezare intre cele 2 localitati asa ca tot strabatand atatea dealuri credeam ca drumul nu va duce nicaieri, dar dupa cei 8 km am vazut si placuta cu Viscri.
Dupa intrarea in sat prima impresie pe care mi-a lasat-o a fost puternica: nu scapam de senzatia ca tocmai calatorisem in timp si ajunsesem cu 100 de ani in urma. Drumul din sat nu este asfaltat si nici nu a fost vreodata, ci doar pietruit. Ulita larga este incadrata de case vechi si foarte viu colorate. Nu exista nicio urma de nou acolo, nicio casa modernizata care sa faca nota discordanta cu celelalte cum se intalneste des in alte sate prin care am trecut, nicio viluta cu termopane sau cu vopsea decorativa. La unele porti stateau femei care crosetau iar in jur era liniste ca in varf de munte! In afara de masina noastra am mai vazut cat am stat acolo doar 2 masini cu numar strain, in vizita ca si noi, si un tractor. Am avut sentimentul ca timpul se scurgea altfel aici, intr-un mod tihnit si placut.
Strada din Viscri
De la intrarea in sat biserica din Viscri se vede in dreapta. Pentru a ajunge la ea, pentru ca nu sunt indicatoare, am urmat ulita principala si la prima intersectie am luat-o la dreapta, am lmers cativa zice de metri si apoi am urcat pe prima strada la dreapta.
Drumul spre biserica din Viscri

In biserica fortificata din Viscri

Taxa de vizitare a Bisericii din Viscri 4 lei
Program de vizitare al bisericii din Viscri: 10:00-13:00
                                                                          15:00-18:00, cum arata si panoul
Program de vizitare al bisericii din Viscri
Biserica evanghelica fortificata din Viscri a fost construita in secolul XIII si in prezent este in patrimoniul UNESCO. Este cea mai veche biserica evanghelica din tara in care inca se mai tin slujbe. Vechimea ei se vede in special in zidurile groase dar uzate pe alocuri.
Urcand treptele prin padure in spatele copacilor incepe usor-usor sa se zareasca zidurile de aparare albe ca lapte, ascunse pana atunci de crengi.
Zidurile bisericii din Viscri
Biserica din Viscri
Interiorul bisericii este micut si foarte colorat.
Biserica din Viscri interior
Din interior se poate urca si in turn, dar la intrare, surprinzator, un panou ne anunta ca urcarea se face pe proprie raspundere. Pana in turn scara de piatra este foarte ingusta si cu trepte inalte. In turn, ultimele 2 etaje au podele din scanduri si, desi privelistea de aici este foarte frumoasa, pare cam periculos.
Scara spre turn in Viscri
Acoperisul bisericii din Viscri
In zidul de aparare al bisericii a fost amenajata o expozitie cu obiecte rurale vechi.
Biserica este draguta dar cel mai mult mi-a placut la Viscri nemiscarea locului, linistea si senzatia timpul a stat in loc.

Biserica fortificata din Viscri, pe harta: