Cetatea Sighisoara

La inceputul verii, intr-o excursie de cateva zile prin tara, pe langa castelul Bethlen din Cris si biserica din Viscri, am vizitat si Sighisoara. O jumatate de zi a fost suficienta pentru a explora cetatea.
Turnul cu ceas din Sighisoara
Turnul cu ceas din Sighisoara
Ultima oara cand fusesem in Sighisoara, in 2009, strazile erau desfundate, se repara canalizarea, iar in aer pluteau miresme grele, probabil ca la inceputurile cetatii. Amintirea pe care o aveam despre acest oras nu era una placuta.
De aceea, cand am intrat in cetate si am vazut strazile pavate cu piatra cubica, toate casele vesel colorate si terasele cochete nou construite am ramas placut surprinsa.



Ce se poate vedea in cetatea Sighisoara?

In primul rand se pot admira turnurile zidului de aparare al cetatii. Am citit ca mai sunt 9 turnuri in picioare in Sighisoara. Noi am reusit sa vedem:
1.      Turnul Croitorilor, construit in sec. XIV, care este si poarta de acces. Partea superioara a turnului a ars in incendiul din 1676, dar a fost refacuta.
Turnul Croitorilor din Sighisoara
Turnul Croitorilor din Sighisoara
2.      Turnul Cositorarilor, la capatul strazii din dreapta Scarii acoperite. Turnul a fost construit in sec. XIV, odata cu zidul cetatii.

Turnul Cositorarilor din Sighisoara
Turnul Cositorarilor din Sighisoara
3.      Turnul Cizmarilor, care si-a capatat forma actuala abia in 1681
Turnul Cizmarilor din Sighisoara
Turnul Cizmarilor din Sighisoara
4.      Turnul cu ceas, emblema Sighisoarei. Acesta se poate vizita si pe interior, iar taxa de vizitare pentru Turnul cu ceas este de 12 lei (in 2013). Nu am urcat in el, dar l-am admirat de afara.
Din piata centrala ne-am indreptat spre dealul cetatii.

Turnul cu ceas
Turnul cu ceas


Scara acoperita este un alt simbol al orasului. A fost construita in 1642 si adaposteste elevii care urca la liceul din deal. La capatul scarii erau doi trubaduri care ne asteptau in cantece de chitara. Dupa ce am urcat cele 175 de trepte, cate mai are scara in prezent, am ajuns in spatele Bisericii din deal.

Scara acoperita din Sighisoara
Scara acoperita din Sighisoara
Biserica din deal este a treia ca marime  din tara dupa Biserica Neagra din Brasov si Biserica Sf. Mihai din Cluj. Este o biserica evanghelica, iar constructia ei a durat aproape 200 de ani. Taxa de vizitare a Bisericii din deal din Sighisoara este de 2 lei. Din pacate vara programul de vizitare este intre 10:00 si 17:00, iarna fiind mai scurt.
Biserica din deal Sighisoara
Biserica din deal Sighisoara
Cimitirul Bisericii din deal
Cimitirul Bisericii din deal
Toata obiectivele din Sighisoara se pot vizita in maxim o zi, dar nu ele sunt cele care mi-au lasat o impresie placuta despre cetate. Cel mai mult mi-a placut sa ma pierd pe stradutele stramte, incadrate de caselele colorate, sa admir figurinele indicatoarelor de vant de pe cladiri si sa simt atmosfera medievala de aici.

Strada din Sighisoara
Strada din Sighisoara
Indicator de vant
Indicator de vant

Etichete: , ,