Excursie la coloanele de bazalt si cariera de la Racos

Cum se ajunge la coloanele de bazalt si la lac?


Coloanele de bazalt de la Racos
Coloanele de bazalt de la Racos
Dupa vizita la castelul SukosdBethlen din Racos, am mers inainte pe drumul pe care venisem si, la prima intersectie in T, am facut stanga si apoi dreapta, indreptandu-ne spre iesirea din localitate. La un moment dat, dupa un santier parasit pe partea dreapta si un magazin parasit pe stanga, din drumul principal se desparte in stanga o bretea, care la randul ei se bifurca dupa cativa metri. Am luat-o pe soseaua asfaltata din stanga, cea care urca printre case. Reperele despre care povestesc aici nu sunt cele mai solide, dar chiar nu exista altele mai sigure. Noi am nimerit tot intreband localnicii si tot am reusit sa ratam vulcanul in prima vizita. Bineinteles, nici urma de indicator!
Am urcat pe drumul ingust pana nu am mai vazut nicio casa in zare si, inainte de terminarea asfaltului, am luat-o la dreapta pe un drum neasfaltat, dar destul de lat.
Dupa ce am mers cativa zeci de metri pe drumul neasfaltat ne-am oprit in dreptul unui copac de pe marginea drumului. In stanga aveam un deal cu o antena in varf si o ridicatura rosie, iar in dreapta o vale. Ne-am dus intai sa aruncam o privire in vale. Hmm, nimerisem in capul coloanelor de bazalt, dar cum peretele era abrupt nu prea puteam sa vedem nimic, asa ca ne-am indreptat atentia spre dealul cu antena.



Reperul spre care am urcat
Reperul spre care am urcat

Cariera de bazalt de la Racos si lacul format in ea

Am inceput urcarea dealului si in maxim 10 minute eram aproape in varf. M-am indreptat emotionata spre dreapta unde se vedea o  groapa imensa si, apropiindu-ma de margine, am vazut haul si lacul superb din el. Initial am crezut ca aici era vulcanul. Nu prea imi explicam existenta lacului in el, dar deja imi frecam mainile gandindu-ma ca am descoperit un alt lac vulcanic in afara de Sf. Ana. Nici peisajele nu se asemanau cu cele vazute pe net cu vulcanul dar cui ii mai pasa dupa asa o descoperire?!  

Lacul de la Racos
Lacul de la Racos
Roci de bazalt in cariera
Roci bazaltice in cariera
Lacul din cariera de bazalt
Lacul din cariera de bazalt

Am vazut ca exista un drum care ajunge jos, pe marginea lacului, asa ca ne-am intors in fuga la masina pentru a continua explorarea. Drumul neasfaltat se bifurca la un moment dat: bifurcatia din stanga duce la lac, iar cea din dreapta la coloanele de bazalt. Am luat-o la stanga prima data si, dupa cativa pasi din locul unde parcasem, printr-un peisaj ce parea mai mult de pe Luna, am ajuns pe marginea lacului. Apa are o culoare turqoise superba si se incadreaza excelent in caldarea de bazalt. Am avut o urma de indoiala ca poate nu acolo era vulcanul mult dorit, dar am decis sa o ignor.

Coloanele de bazalt de la Racos



Coloanele de bazalt de la Racos
Coloanele de bazalt de la Racos
Ne-am intors de la lac si ne-am indreptat spre coloanele de bazalt, nimerind de data asta in fata lor. Dupa haul pe care tocmai il vizitasem coloanele nu mi-au creat o impresie puternica. Pe un perete al dealului sunt asezate una langa alta, ca niste trunchiuri de copaci, aceste coloane. Ele au luat nastere din lava racita mai lent rezultata in urma eruptiei.
Coloane de bazalt
Coloane de bazalt
Dupa cateva poze ne-am intors pe drumul pe care venisem, trecand nepasatori pe langa vulcan. Drumul nu este foarte lat si nici asfaltat, dar este practicabil. Se poate ajunge cu masina in apropierea fiecarui obiectiv, pentru cei care nu sunt amatori de trasee.  
Ajunsa acasa, am deschis internetul sa vad cum de nu semnalase nimeni prezenta lacului vulcanic la Racos si am citit cu stupoare ca vulcanul era alaturi, iar locul in care se formase lacul este o cariera de bazalt. Deci de aia nu citisem nicaieri despre el, pentru ca nu exista!
Cu prima ocazie am compus un traseu care includea si vulcanul, asa ca la vreo 3 saptamani dupa Pasti am ajuns iar la Racos pentru o vizita speciala.

Locatia coloanelor de bazalt de la Racos:

View Obiective turistice langa Brasov in a larger map

Etichete: , , ,