Cele mai bune plaje din Thassos(Marble beach, Golden beach, Paradise beach, Aliki, Tripiti)

Ma informasem inainte ca exista cateva plaje celebre in Thassos care nu trebuie ratate. Fiind cea mai apropiata de hotelul la care ne-am cazat, prima vizitata a fost Marble beach.

Marble beach (Plaja de marmura)


Cred ca este cea mai cunoscuta plaja de pe insula si parerile despre ea sunt destul de impartite. Noi am cerut indicatii la hotel despre cum sa ajungem la ea. Venind dinpre nordul insulei, dupa ce se trece de Limenas(Thassos, capitala insulei) se face in stanga un drum spre Makryamos. Drumul ajunge in dreptul unei bariere si la bariera se urca in dreapta, pe drumul neasfaltat care se opreste pe un platou unde am si lasat masina. Pe noi ne-a speriat descrierea grecoaicei de la hotel, ca este un drum de tara foarte greu de parcurs de masinile mici. Intr-adevar, nu este asfaltat, dar cu atentie se parcurge foarte usor, iar in Romania am mers des pe drumuri mai stricate ca acesta.
Marble beach( Plaja de marmura)
Marble beach( Plaja de marmura)


Amenajare Marble beach (Plaja de marmura)
Amenajare Marble beach (Plaja de marmura)
Plaja s-a format intr-o cariera de marmura si de aceea in loc de nisip are pietricele mici, albe. Valurile au o culoare superba cand se intalnesc cu pietrele albe, dar mie nu mi-au placut intrarea abrupta in mare, inghesuiala de pe plaja si ranile pe care mi le-am facut pe talpi. Am inteles ca la rasarit este un peisaj de vis aici, dar nu m-as mai intorce decat echipata cu papuci de apa.

Golden beach (Plaja aurie)


Continuand drumul spre sud, inainte de Panagia se face la stanga din drumul principal, spre Golden beach. Plaja asta este exact pe gustul meu: nisip fin, alb, intrare lina in apa, dar fara sa mergi de ti se acreste pentru a inota. Drept urmare, am vizitat-o de doua ori pe perioada cat am stat pe insula.
Golden beach, Thassos
Golden beach, Thassos



Paradise beach (Plaja Paradis)


Chiar din soseaua principala se face in stanga un drum(semnalizat cu un indicator pe care este scris „Paradise beach”) ce coboara la plaja. Sunt multe masini lasate chiar in parcarea de la sosea si din greseala si noi am lasat-o aici crezand ca nu exista o alta parcare. Partea buna este ca langa plaja au mai amenajat o parcare. Partea proasta este ca cei care si-au lasat masinile la sosea mai au de coborat o panta neasfaltata, plina de praf si serpentine, de vreun kilometru pana la plaja, pe care urca sau coboara alte masini fara mila de turistii de pe margine.  Plaja, la fel ca Golden beach, are un nisip ca faina, dar mai galben. Intrarea in apa seamana cu cea de la Mamaia: se merge mult pana apa se adanceste si de aceea este foarte calda. In dreapta plajei, pe pietre, sunt si nudisti.
Paradise beach (Plaja Paradis), Thassos
Paradise beach (Plaja Paradis), Thassos
Nisipul de pe Paradise beach
Nisipul de pe Paradise beach





Aliki beach (Plaja Aliki)


Plaja statiunii Aliki a fost cea mai mare dezamagire pentru mine. Din sosea se coboara pe niste trepte la ea. Citisem ca are un nisip alb si fin si cand am ajuns acolo,  am vazut din sosea ca era plina de pietricele si foarte aglomerata. Asa ca nici nu ne-am mai obosit sa coboram pana la ea.

Tripiti beach (Plaja Tripiti)


Tripiti beach este o alta plaja cu nisip fin si auriu situata in sud-vestul insulei, dupa statiunea Limenaria, daca se vine din sud. Din soseaua principala un indicator ne indruma la stanga spre plaja Tripiti. Din pacate am ajuns la pranz aici, asa ca nu am intrat in apa. In dreapta plajei s-a format un fel de piscina naturala, ce comunica totusi cu marea printr-o spartura in munte. 
Tripiti beach
Tripiti beach
Harta cu obiective turistice in Thassos

Etichete: , ,