4 Piete frumoase de vazut in Roma (Piazza Navona, Piaza di Spagna, Piazza del Popolo, Piazza dei Cavalieri di Malta)

Continuand vizita gratuita prin vechiul oras astazi voi povesti putin despre pietele cunoscute si mai putin cunoscute din Roma. Orasul asta are atatea piete cate blocuri are Bucurestiul,  mai mici, mai mari, cochete sau nu prea, aglomerate sau pustii.



Piazza Navona

Mergand pe Corso del Rinascimento, din Corso Vittorio Emanuele, in stanga se deschid mai multe stradute ce dau in Piazza Navona.  In interiorul pietei, pe langa restaurantele imbietoare, dar cam scumpe, pe margini se gasesc o multime de artisti care isi expun lucrarile. Pentru cei care au vazut filmul “Ingeri si demoni” cu Tom Hanks mai este cunoscuta si datorita Fantanii celor 4 rauri din centrul ei in care este aruncat al patrulea cardinal. Bineinteles ca dupa ce am vazut filmul am cautat sa ajung in toate locurile ce apar in el!

Piazza Navona
Piazza Navona


Putina ploaie in Piazza Navona
Putina ploaie in Piazza Navona


Obeliscul din Piazza Navona
Obeliscul din Piazza Navona




Artisti in Piazza Navona
Artisti in Piazza Navona

Piazza di Spagna

In prima vizita la Roma am nimerit accidental in Piazza di Spagna. Admiram cupola SanPietro de la  Trinita dei Monti cand privirile ne-au fost atrase de multitudinea de flori de pe treptele ce duceau intr-o piata extrem de aglomerata. Am coborat si noi sa vedem la ce se imbulzea toata lumea si ne-am oprit pe scari (Spanish steps cum am aflat ulterior) sa pozam florile. Piazza di Spagna, mult mai mica decat Navona, are si ea in centru o fantana, Fontana della Barcaccia (Fantana barcii urate).


Spanish steps
Spanish steps


Spanish steps inflorite
Spanish steps inflorite




Piazza di Spagna vazuta de la Trinita dei Monti
Piazza di Spagna vazuta de la Trinita dei Monti



Piazza del Popolo

Via delCorso se termina in aceasta piata, fiind marginita in stanga si in dreapta de 2 biserici gemene.  De cealalta parte a pietei se afla biserica Santa Maria del Popolo, cu capela Chigi inauntru, un alt loc care apare in “Ingeri si demoni”. Ce este de vazut in aceasta piata? Obeliscul din centru, Fontana del Nettuno si poarta Porta del Popolo.



Obeliscul din Pizza del Popolo
Obeliscul din Pizza del Popolo


Gemenele din Piazza del Popolo
Gemenele din Piazza del Popolo


Fantana din Piazza del Popolo
Fantana din Piazza del Popolo



Chigi chapel
Capela Chigi

Piazza dei Cavalieri di Malta

Aceasta piata nu este printre cele mai vizitate din Roma, dar isi are farmecul ei. Eu am citit pe un forum despre ea si dupa ce am vazut toate obiectivele importante am decis sa ii acordem si ei putina atentie. Via di Porta Lavemale da direct in aceasta piata si de la piramida lui Cestius se ajunge pe jos destul de repede. Oricat de ciudat suna, ce poti sa faci in aceasta piata este sa te uiti pe gaura cheii de la poarta Villa Malta. Ce se vede pe gaura cheii merita drumul pana in piata, dar despre asta nu voi povesti. 



Piazza dei Cavalieri di Malta
Piazza dei Cavalieri di Malta


Coada la privitul pe gaura cheii
Coada la privitul pe gaura cheii



Emblema de pe Villa Malta
Emblema de pe Villa Malta


Din piata am luat-o pe via di Santa Sabina care da la Circo Massimo. Am intalnit pe drum case interesante, gradini cu portocali si un parc din care se vede Tibrul.  
Gradina cu portocali in Roma
Gradina cu portocali in Roma
Am vizitat pietele frumoase din Roma, dar nu ne-am oprit aici, ci am continuat cu alte obiective turitice in Roma.

Etichete: , ,