Pe langa Bucuresti – Palatul brancovenesc de la Potlogi

 Tot in excursia de duminica, prima din acest an, am ajuns si la palatul Potlogi, dupa ce am vizitat domeniul Stirbey de la Buftea. Venind dinspre Buftea am iesit in soseaua noua  Bucuresti- Targoviste si la Tartasesti am facut dreapta spre Ciocanesti in cautarea palatului boierilor Cretulesti. Localnicii nu auzisera de vreun palat pe acolo si ne tot indrumau spre o vila nou construita asa ca am abandonat acest obiectiv. Ieri am gasit cateva articole pe net in care era mentionat ca palatul din Ciocanesti a fost daramat pe la 1950.
Pentru a continua spre Potlogi ne-am intors in Tartasesti, am luat-o spre Pitesti, dupa Lunguletu am facut la stanga spre Pitar si trecand prin Pitar am ajuns apoi in Potlogi. Drumul este destul de stricat pe partea aceasta.

Palatul de la Potlogi
Palatul de la Potlogi

Drumul spre Potlogi prin Pitar
Drumul spre Potlogi prin Pitar
Partea buna este ca palatul brancovenesc se vede de la sosea, asa ca pe prima strada care ni s-a parut potrivita am facut la dreapta spre el. Am intrat prin spate si n-am reusit sa-l vedem decat pe afara. Seamana foarte mult cu cel de la Mogosoaia, dar nu este intr-o stare la fel de buna. Am vazut insa ca se renoveaza  cu fonduri europene.
Palatul de la Potlogi din spate
Palatul de la Potlogi din spate








De la Palat am continuat drumul pe care venisem si la giratoriul din centrul comunei am luat-o spre autostrada Bucuresti – Pitesti. Drumul pana la autostrada este proaspat asfaltat si am iesit la km 50, pe podul spre Corbii Mari, localitate ce apare si pe indicatorul de iesire de pe autostrada pe ambele sensuri.
Dupa ce va fi renovat sper sa devina la fel de vizitat ca cel de la Mogosoaia pentru ca potential are.
Eu prima data am citit despre el pe blogul arhitectura-romaneasca si pozele de acolo m-au convins ca merita vizitat.

Etichete: , , ,