Pe langa Bucuresti – Domeniul Stirbey, Buftea

1 martie anul acesta chiar a fost o zi autentica de primavara. S-a vazut asta nu numai in vremea de afara, calda, insorita si cu un vant racisor, dar si in tinuta fetelor: fuste si rochite nenumarate. Se vedea ca toata lumea a tanjit dupa vremea buna.
La fel si eu, vazand soare afara si prognoza care anunta 12 grade pentru duminica si nemaiesind din decembrie din Bucuresti mi-am zis ca nu pot scapa ziua fara o excursie. Am cautat repede ce se poate vedea aproape de Bucuresti, am facut un traseu pe google map, l-am printat si duminica, abia pe la 11, am iesit din Bucuresti spre prima destinatie: Buftea, domeniul Stirbei.
Palatul Stirbey
Palatul Stirbey


Nu mai fusesem pana atunci aici asa ca nu am nimerit din prima, ci abia dupa ce am primit indrumari de la localnici.Din Bucuresti, mergand pe bulevardul Bucurestii Noi si trecand de Mogosoaia se ajunge in Buftea. La Penny, in Buftea, se ia pe strada din stanga, denumita sugestiv Stirbei-Voda si, dupa cateva sute de metri,  pe dreapta va aparea intrarea pe domeniul Stirbei. Masina se lasa la poarta si domeniul se poate vizita apoi in plimbare, fara a plati intrare.
Harta domeniul Stirbei
Harta domeniul Stirbei

Program domeniul Stirbei
Program domeniul Stirbei

Palatul Stirbei

Prima oprire pe aleile parcului imens am facut-o la palatal Stirbei. Cladirea este foarte bine intretinuta si inauntru functioneaza un restaurant, pe care nu l-am testat din lipsa de timp. Nu stiu daca nunti se fac si aici deoarece corturile le-am vazut amenajate afara.

Casute de pasari la Buftea
Casute de pasari la Buftea
Palatul Stirbei din Buftea
Palatul Stirbei din Buftea


Lacul

Aleea care merge in spatele palatului duce la lac, care se poate travera pe un pod. La inceputul podului am gasit cateva gaste si rate intr-un tarc. La lac privelistea parea mai mult de toamna, dar impresionanta si asa.
Lacul domeniului Stirbei
Lacul domeniului Stirbei
Gastele de pe domeniul Stirbei
Gastele de pe domeniul Stirbei

Capela Sfanta Treime

Cararea  coteste apoi pe langa lac, pe sub o bolta de brazi ajungand la capela Sfanta Treime. Capela este foarte frumoasa, dar din pacate are lacatul pus pe usa si n-am putut decat sa urc scarile pana la usa de intrare.
Alee de brazi
Alee de brazi
O intrare in capela
O intrare in capela



Capela Sfanta treime domeniul Stirbei
Capela Sfanta treime domeniul Stirbei
Capela Sfanta treime domeniul Stirbei
Capela Sfanta treime domeniul Stirbei
Scarile capelei
Scarile capelei


Turnul de apa

 Poteca de dale ocoleste lacul trecand printre copaci si ajungand la Turnul de apa. Pe pajiste m-am uitat dupa ghiocei, dar fie n-au aparut fie au fost deja culesi. Inclin spre a doua varianta. Nici turnul de apa nu se poate vizita dar merita vazut si pe afara.

Turnul de apa detaliu din constructie
Turnul de apa detaliu din constructie
Turnul de apa domeniul Stirbei
Turnul de apa domeniul Stirbei

Domeniul este perfect de petrecut o zi in afara Bucurestiului, la iarba verde, fara gratare insa. Acum ca l-am descoperit ma voi intoarce la el cu prima ocazie. 
Intre timp am descoperit ca mai exista un palat cu acelasi nume si in Bucuresti, Palatul Stirbei de pe Calea Victoriei  Domnitorul Barbu Stirbei, primul proprietar al palatului din Calea Victoriei, a fost si proprietarul domeniului Stirbey de la Buftea, deci nu este doa o coincidenta de nume, ci chiar exista o legatura intre cele doua.
Excursia am continuat-o cu vizitarea palatului brancovenesc de la Potlogi despre care am scris aici.  

Etichete: , , ,