Atractii istorice in Roma (Coloseum, Foro Romano, Monumentul Vittorio Emanuelle, Castel Sant’Angelo)

Printre atatea stradute inguste, piete celebre si biserici impozante, in Roma se poate vizita si o parte istorica impresionanta: ruinele Imperiului Roman. Atractiile istorice din Roma au fost inconjurate treptat de cladirile mai noi, dar asta le ajuta sa impresioneze mai mult ochii turistilor.


Colosseum

Este probabil simbolul orasului. Desi nu sunt atat de pasionata de istorie mi s-a parut imposibil sa nu vizitez emblema orasului(cel putin in imaginatia mea).  Colloseum-ul a fost construit in secolul I dupa Hristos pentru organizarea luptelor intre gladiatori si a altor spectacole, care mai de care mai sangeroase. Partea cea mai interesanta este ca se organizau si lupte intre nave aici – inundau interiorul arenei pentru a se putea desfasura.

Tarif intrare: 12 euro (biletul include si Foro Romano si Dealul Palatin)
Detalii despre tariful la zi si orele de vizitare puteti gasi  aici.

Atentie la “actorii” imbracati in romani din jurul monumentului!  Va indeamna sa faceti poze cu ei si la final solicita un tarif "modic" pentru fiecare persoana care apare in poza. In 2011 am facut o poza cu alte 2 prietene si ne-au cerut 5 euro/persoana, 15 euro in total!!!

Colloseum



Colloseum
Colloseum vazut din Foro Romano
Colloseum vazut din Foro Romano


Colloseum - partea mai ruinata
Colloseum - partea mai ruinata


Colloseum in interior
Colloseum in interior

Colloseum - sub scena
Colloseum - sub scena

Colloseum - tribunele
Colloseum - tribunele

Colloseum
Colloseum

Foro Romano si Dealul Palatin

Cum am mai spus, nu ma pasioneaza istoria. Daca mi s-a parut interesant de vizitat Colloseumul, ca de, vazusem atatea poze cu el si vroiam sa-l vad si pe viu, Foro romano si Dealul Palatin, desi atractii istorice cunoscute, nu m-au impresionat deloc.  Foro Romano este de fapt fostul centru al Romei din care au ramas azi doar ruinele templelor si a celorlaltor cladiri din acea vreme.

Tarif intrare: 12 euro (biletul include si Colloseum)
Detalii despre tariful la zi si orele de vizitare puteti gasi aici.

Pentru a evita coada de la Colloseum puteti cumpara biletul si de la Foro Romano si Dealul Palatin.
Foro romano basilica
Foro romano basilica

Foro romano
Foro romano
Dealul Palatin
Dealul Palatin

Monumentul Vittorio Emanuelle II


Monumentul dedicat lui Vittorio Emanuelle II se afla in Piazza Venezia.  Adaposteste muzeul dedicate unificarii Italiei si Mormantul soldatului necunoscut. L-am vizitat doar impinsi de vremea ploioasa de afara. Nu-mi amintesc ceva remarcabil din interior, dar mi-a placut foarte mult privelistea de pe terasa.

Tarif intrare: Vizitarea muzeului este gratuita.
                      Accesul in liftul care merge pe terasa: 7 euro


Monumentul Vittorio Emanuelle II
Monumentul Vittorio Emanuelle II


Monumentul Vittorio Emanuelle II
Monumentul Vittorio Emanuelle II

Castelul Sant’ Angelo

Castelul Sant’Angelo se afla la mica distanta de Vatican si a fost construit initial ca mausoleu pentru imparatul roman Hadrian si familia lui. A fost transformat mai apoi in castel si la un moment dat folosit ca inchisoare. Numele de “Castel Sant’Angelo” si l-a primit de la statuia arhanghelului Mihail cu sabia in jos amplasata pe acoperis. Passetto di Borgo reprezinta pasajul ce uneste castelul de Vatican. Eu credeam ca este un coridor secret, dar citind pe Wikipedia am aflat ca am trecut pe langa el si chiar l-am pozat, crezand ca este doar un zid.

Tarif vizitare:  8.5 euro
Detalii despre tariful la zi si orele de vizitare puteti gasi aici.

Castelul Sant'Angelo
Castelul Sant'Angelo

Castelul Sant'Angelo
Castelul Sant'Angelo

Podul Sant'Angelo
Podul Sant'Angelo

Arhanghelul Mihail, "nasul" castelului
Arhanghelul Mihail, "nasul" castelului
Passetto di Borgo
Passetto di Borgo
Prima data am vizitat Roma in aprilie, nimerind chiar saptamana culturala, adica intrari gratuite la principalele atractii istorice Foro Romano, Colloseum si Castel San Angelo. 
Alte obiective turistice in Roma


Etichete: , ,